امیر دژاکام با بیان اینکه مسئولان فداکاری ما را زرنگی خودشان تلقی می‌کنند، گفت: در واقع بیش از هر چیز دیگر مدیران فرهنگی با شخصیت ناآگاه نسبت به امور فرهنگی باعث ایجاد مشکلات فعلی در تالار مولوی هستند.

پایگاه خبری تئاتر: امیر دژاکام نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر در خصوص وضعیت نامناسب مدیریتی تالار مولوی اظهارداشت: در واقع بیش از هر چیز دیگر مدیران فرهنگی با شخصیت ناآگاه نسبت به امور فرهنگی باعث ایجاد مشکلات فعلی در تالار مولوی هستند.

وی ادامه داد: چرا وقتی علی منتظری مسئولیت مدیریت تالار مولوی را به عهده دارد ما شاهد این بودیم که این تالار می‌درخشید و قوی‌ترین اجراها در این مجموعه صورت می‌گرفت. آثار مختلفی که در مولوی اجرا شده را مرور کنید تمام افراد نخبه در آنجا اجرا داشته‌اند، انبوه جمعیت برای دیدن آثار مولوی می‌آمدند، فرقی نمی‌کرد که چطور و چگونه اجرا می‌شود، مهم این بود که نمایش عطر و بوی دانشگاهی و دانشجویی داشت.

امروز مسئولین گاهی اوقات در قضایای فرهنگی ترسو عمل می‌کنند؛ به آنها می‌گویند کلاه بیاور، سر می‌آورند و همین است که خطوط و مرزها را بیشتر می‌کند.

کارگردان نمایش «ساقی» با تاکید بر اینکه در تالار مولوی مدیریت بالادستی دردسر ساز شده است، گفت: من نام مدیران بالادستی این تالار را نمی‌دانم اما این را می‌دانم که سعید اسدی فردی ارزشمند است. شاید با برخی از عقایدش هم اختلاف نظر داشته باشم زیرا دو فرد فرهنگی عقاید یکسان ندارند ولی وی فردی ارزشمند، ‌اهل گفت‌وگو، مطلع، سازگار و مداراگر با جوانان است.

دژاکام ادامه داد: به نظرم اصغر دشتی درست گفت که هنرمندان نباید در فقدان اهمیت مدیران به تالار مولوی برای روشن بودن چراغ آن فداکاری کنند زیرا مسئولان فداکاری ما را زرنگی خودشان تلقی می‌کنند و عشق ما را به شکل دیگر تعبیر می‌کنند.

تالار مولوی که تحت حمایت دانشگاه تهران است از اوایل سال 92 به بهانه تعمیرات تعطیل شد. در این مدت همواره شایعات و اخباری مبنی بر آغاز تعمیرات و بازگشایی تالار منتشر می‌شد اما هیچ گاه این اتفاق رخ نداد. شرایط تا جایی پیش رفت که گروه نمایش «خشت خام» تصمیم گرفت تا با امکاناتی همچون لامپ و مهتابی اجرا خود را به صحنه ببرد.‌ سرانجام مسائل و مشکلات روز به روز افزایش پیدا کرد تا اینکه سعید اسدی مدیر تالار مولوی از سمت خود استعفا داد و از تالار مولوی رفت و حال شرایط این مجموعه تئاتری بیش از هر زمان دیگری نامعلوم است.


منبع: خبرگزاری فارس