هنر تئاتر بدون گروه معنا و مفهومي ندارد.البته گروه هم زماني مي‌تواند شكل بگيرد كه سالن و امكانات اجرايي باشد. بايد مسئولين حمايت‌هاي معنوي خود را از تئاتر اعلام كنند. زماني كه حمايت‌هاي معنوي وجود داشته باشد حتما حمايت‌هاي مادی را هم در پي خواهد داشت.

پایگاه خبری تئاتر: ایرج راد؛ مدیر عامل خانه تئاتر؛گفت: برای پویایی و نشاط گروه‌های تئاتری ما توئمان به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری  احتیاج داریم. در بخش سخت افزاري ما به اندازه كافي سالن  اجرا نداريم. در بخش نرم افزاري نیز حمايت هاي لازمی که از سوی مسئولان بايد صورت بگيرد صورت نمي گيرد. و لذا  بسترهايي كه بايد براي  رونق تئاتر فراهم شود هنوز فراهم نشده است.

 
این کارگردان افزود: همواره اين را گفته‌ام که ابتدا بايد مسئولين حمايت‌هاي معنوي خود را از تئاتر اعلام كنند. زماني كه حمايت‌هاي معنوي وجود داشته باشد حتما حمايت‌هاي مادی را هم در پي خواهد داشت. همه می‌دانیم که امکانات تئاتر ما با تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما همخوانی ندارد. این امکانات حتی پاسخگوی هنرمندان حرفه‌ای تئاتر هم نیست.
 
عضو هیئت مدیره خانه تئاتر تصریح کرد: هنر تئاتر بدون گروه معنا و مفهومي ندارد.البته گروه هم زماني مي‌تواند شكل بگيرد كه سالن و امكانات اجرايي باشد.هنرمند بايد روز تمرين تئاتري بعدي خود را داشته باشد. شب هم نمايشش روي صحنه باشد تا بتواند از نظر مالي تامين شود.اين گونه گروه قادر است ادامه حركت بدهد. متاسفانه امروزه اين بسترها هیچ کدام فراهم نيست.
 
این بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما اظهار داشت: اين اتفاق زماني مي‌افتد كه ما تئاتر را باور كنيم. مسئولين تئاتر جايگاه تئاتر را باور كنند. تئاتر زماني شكل مي‌گيرد كه از درون مدارس و مهد كودك‌ها نشات بگيرد. ما از طريق تئاتر مي‌توانيم با بچه‌ها ارتباط برقرار كنيم و آن‌ها را آماده زندگي كنيم. متاسفانه ما فراموش كرده‌ايم که همان طور كه رياضي علم است، پزشكي علم است، فلسفه علم است و ما آن‌ها را مي آموزيم؛ زندگي هم علم است و بايد علم زندگي را بياموزيم. چرا با هنر تئاتر، زندگي را تجربي ياد نگيريم؟ مسئولان باید توانمندي‌هاي تئاتر را باور كنند.
 
ایرج راد در پایان خاطرنشان کرد: اگر مي‌خواهيم جامعه‌اي فرهنگي داشته باشيم، بايد زمينه‌هاي اشاعه فرهنگ و هنر را گسترش دهيم. مسئولان بايد نوع نگاهشان را به تئاتر مشخص كنند و براي آن ارزش قايل شوند و آن موقع  است که حقیقتا به تئاتر بها داده‌اند.