اریک اشپیتزر مارلین صدابردار سینما در جشنواره «سینماحقیقت» کارگاه آموزشی برگزار می کند.
پایگاه خبری تئاتر: اریک اشپیتزر مارلین صدابردار سینما و همکار ورنر هرتزوگ در پروژه‌های مستند «الماس سفید» و «چرخ زمان»، کارگاه «نقش صدا و موسیقی در سینمای مستند» را همزمان با برپایی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» برگزار خواهد کرد.

این کارگاه برای روزهای ۲۰ و ۲۱ آذرماه پیش‌بینی شده است. اشپیتزر در روز اول این کارگاه، فیلم «الماس سفید» ورنر هرتزوگ را همراه با پشت‌صحنه این فیلم مستند به نمایش گذاشته و سپس در خصوص ضبط صدای سر صحنه، ویژگی‌های تکنیکی، بایدها و نبایدها صحبت می‌کند. برنامه روز دوم این کارگاه هم تدوین صدا، فیزیک و ویژگی‌های روانشناختی، طراحی صدا و موسیقی - خاستگاه فرهنگی است.

وی در طول بیش از ۱۵ سال زندگی در شهر نیویورک برای HBO، NBC و شبکه‌های معتبر دیگری کار کرده و با پروژه‌های موسیقی متعددی در Hit Factory و خوانندگان مطرحی چون بوریس اسپرینگستین همکاری داشته است. وی چند فیلم مستند از جمله داستان جان لنون The John Lennon Story و پروژه مایک اُلدفایلد Mike Oldfield Project را نیز کارگردانی کرده است.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.