«در روزهای آخر اسفند» اثر جدید محمد رحمانیان در اولین شب اجرا با استقبال اهالی تئاتر و موسیقی به روی صحنه رفت.

پایگاه خبری تئاتر: تالار وحدت شامگاه 4 اسفند میزبان کنسرت تئاتری با بازی و خوانندگی اشکان خطیبی و غزل شاکری بود.

تلفیق موسیقی و تئاتز جریانی نو در این نمایش محسوب می شد و این دو بازیگر علاوه اجرای نمایش با همراهی ارکستری که توسط بهروز صفاریان سرپرستی می شد، به خواندن 11 قطعه خاطره انگیز انگلیسی پرداختند.

قصه از پسری می گوید که عاشق موسیقی است اما همیشه موانعی سر راه او وجود داشته است. داستان در مطب یک روانشناس ادامه پیدا می‌کند و اجرای قطعات موسیقی در واقع تخیل آن پسر روی صحنه اجرا است که با اجرای ارکستر روی صحنه نمود، پیدا می‌کند.

اشکان خطیبی که نقش این پسر را بازی می کند، با این کارها خیال را تنها جایی می‌داند که برای ورود به آن نیازی به مجوز نیست.

رحمانیان در این اجرا به گونه‌ای متفاوت به اتفاق‌هایی که چندی پیش برای برادران فرازمند افتاده، می‌پردازد. قتل این گروه راک در آمریکا و پرداخت متفاوت رسانه‌ای به آن دستمایه کار رحمانیان شده و بدون اینکه نامی از برادران فرازمند یا گروه «یلو داگز» برده شود، به چرایی این واقعه پرداخته است.

البته زنده شدن یاد فریدون فروغی و فرهاد مهراد از دیگر ویژگی‌های این نمایش بود و ترانه «کوچ بنفشه‌ها» سروده شفیعی کدکنی در کنار قطعات فرنگی اجرا شد.

این در حالی بود که اهالی موسیقی هم در کنار اهالی تئاتر از این اثر استقبال کردند.

سید محمد بهشتی، سینا حجازی، رضا تاجبخش، حسین غیاثی، فرشته طائرپور، گلاره عباسی، لیلی گلستان، علی عمرانی، حمید امجد، رخشان بنی اعتماد، علیرضا شجاع نوری، مارتین شمعون‌پور، گروه چارتار، و...از این نمایش دیدن کردند.