مدیر دفتر تئاتر بچه‌های مسجد با اشاره به اینکه طرح برپایی کارگاه های آموزشی را در پایگاه های مختلف مسجد ارائه داده است و خروجی این کارگاه ها قرار است به یک رپرتوار ختم شود از ارائه دو طرح نمایشنامه با عنوان های «سپیده دم» و «وعده موعود» برای اجرای عمومی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: کوروش زارعی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: برای اجرا در نیمه دوم سال 93 درخواستی به تئاتر شهر ارائه داده ام که البته هنوز زمان دقیق اجرا مشخص نیست. در صورت پذیرفته شدن درخواستم نمایش «سپیده دم» را برای اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه خواهم برد.

وی افزود: این نمایش اثری رئالیستی است که بر اساس داستان کاوه آهنگر توسط حسین فدایی حسین نوشته شده است. البته اتفاق‌ها در این نمایش معاصر و به زمان انقلاب بر می گردد. اصرار دارم که در این نمایش انقلابی از چهره های شناخته شده و حرفه ای تئاتر بهره بگیرم چون این نمایش قابلیت دیده شدن را دارد. این کار برای حضور در بخش چشم انداز جشنواره تئاتر فجر هم پذیرفته شده بود که به دلیل پیدا نکردن حامی مالی از اجرای آن منصرف شدم.

زارعی درباره خلاصه داستان نمایش گفت: «سپیده‌دم» داستان یک افسر عالی‌رتبه ساواک است که در آغاز انقلاب تصمیم دارد از کشور فرار کند اما با ورود شخصی ناشناس به منزل وی حقایقی درباره پسرش سیاوش و اینکه چگونه قربانی خواسته‌های پدرش شده است، برملا می‌شود.

وی درباره دیگر فعالیتهایش گفت: همچنین طرحی را برای اجرا در تالار وحدت در نیمه شعبان هم پیشنهاد داده ام که امیدوارم پذیرفته شود. این نمایش با نام «وعده موعود» اثری شاد درباره معرفی امام زمان (عج) است و بین فضای تاریخی و زمان حال رفت و برگشت دارد. این نمایشنامه نیز نوشته حسین فدایی حسین است و مخاطبان را با شخصیت واقعی و متفاوت امام زمان (عج) بیشتر آشنا می کند.

مدیر دفتر تئاتر بچه‌های مسجد حوزه هنری درباره فعالیتهای این نهاد توضیح داد: برای دفتر تئاتر بچه های مسجد طرحی ارائه داده ایم که بر مبنای آن قرار است  10-15 پایگاه تئاتری در شهر تهران شناسایی شده و اساتید درجه یک تئاتر مثل آرش دادگر، حمیدرضا نعیمی، سیروس همتی و... در مدت زمانی دو ماهه با بچه های علاقمند کار کنند و بعد از دو ماه خروجی این کلاسهای آموزشی یک نمایش کوتاه 30 -40 دقیقه ای باشد. در آخر هم قرار است رپرتواری از اجراهای این کارگاه ها برگزار کنیم. امیدوارم با مساعد شدن شرایط سال آینده بتوانیم در یکی از استانها، همایش بچه های تئاتر مسجد را برگزار کنیم.

کارگردان نمایش «راکب» درباره فعالیتهایش در حوزه تصویر گفت: در حال حاضر در شهر آبادان مشغول بازی در سریال «کیمیا» جواد افشار در خرمشهر و آبادان هستم که در این مجموعه نقش تیمسار خسروی را ایفا می کنم تا آخر سال و اوایل سال جدید مشغول بازی در این سریال هستم.

زارعی کارگردانی نمایش هایی چون «راکب»، «معمای مطربان پریشان»، «کانال کمیل»، «بانوی بی نشان»، «مسافران کوفه» و.... در کارنامه دارد.