کارگردان «یوبیتسومه» گفت: هنوز از زمان و مکان اجرای عمومی این نمایش اطلاعی ندارم اما قرار است به زودی اسامی آثاری که می‌توانند در تئاتر شهر اجرا بروند، اعلام شود

پایگاه خبری تئاتر:  نیما نادری نویسنده و کارگردان جوان تئاتر در خصوص اجرای نمایش «یوبیتسومه» که پیش از این در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفته است، اظهارداشت: هنوز جوابی را در خصوص اجرای عمومی «یوبیتسومه» دریافت نکردیم، البته به ما گفته شد که به زودی آثاری که می توانند در تئاتر شهر اجرا بروند اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم زمان و سالن مناسبی را برای اجرای «یوبیتسومه» در نظر بگیرند، گفت: هیچ قولی به ما داده نشده است و اگر تئاتر شهر قطعی نشود هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم زیرا تالار مولوی و تنها امید تمام دانشجویان بلاتکلیف است. ایرانشهر هم که هیچ است.

نادری تعطیلی تالار مولوی را حاصل وضعیت کلی تئاتر کشور دانست و گفت: برای رسیدن به دلیل وضعیت اسفناک تالار مولوی باید بررسی کرد که چگونه تئاتر به این روز افتاده است و اگر در خصوص مسائل بالادستی به جواب رسیدیم علت تعطیلی مولوی و شرایط فعلی اش نیز کاملا مشخص خواهد شد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه با بیان اینکه «یوبیتسومه» در اجرای عمومی دست خوش تغییرات خواهد شد، گفت: به طور طبیعی این نمایش در اجرای عمومی تغییرات خواهد داشت و امیدوارم این تغییرات به نفع اثر باشد.
 «یوبیتسومه» درباره کسی است که در گروه خود مرتکب خلافی می‌شود‌، یک بند انگشت‌اش را قطع می‌کنند و با این اتفاق آن فرد «یوبیتسومه» می‌شود. فلسفه این عمل این است که وقتی یک سامورایی می‌خواهد شمشیر بزند باید تمام انگشتان دستش را بکار ببرد. زمانی که یک بند از انگشتانش قطع شود در شمشیر زدن دچار مشکل می‌شود، در قصه این نمایش هم آدم‌ها به نوعی «یوبیتسومه» شده‌اند.

داستان «یوبیتسومه» درباره پسری است که بعد از سال‌ها به خانه بر می‌گردد و متوجه می‌شود که همه چیز تغییر کرده است.

نیما نادری نویسنده و کارگردان نمایش «یوبیتسومه» است و مریم بوبانی، معصومه رحمانی و مهدی صباغی بازیگران آن هستند. این نمایش در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر در بخش نسل نو حضور داشت.