۳۴۷ فیلم حائز شرایط حضور در بخش رقابتی «بهترین فیلم» اسکار نود یکم هستند. این رقم نشان‌دهنده شلوغ‌ترین اسکار از سال ۱۹۷۰ میلادی تا کنون است.

پایگاه خبری تئاتر:  ۳۴۷ فیلم حائز شرایط حضور در بخش رقابتی «بهترین فیلم» اسکار نود یکم هستند. این رقم شامل تمام فیلم‌ها از فیلم‌های استودیویی بزرگ گرفته تا پروژه‌های کوچک‌تر (ایندی)  شامل تمام فیلم‌های بیشتر از ۴۰ دقیقه از ۳۵ میلیمتری گرفته تا ۷۰ میلیمتری یا در فورمت دیجیتال که تا ۳۱ دسامبر ساخته شده باشند و حداقل ۷ روز متوالی صرف تکمیل آنها زمان برده باشد.

در حالی که تعداد فیلم‌های واجد شرایط امسال افزایشی ملایم داشته است اما در کل شاهد شاخصی نسبتا ثابت و پایدار در سال‌های اخیز بوده‌ایم. ۳۴۷ فیلم ورودی امسال در مقایسه با ۳۴۱ فیلم سال گذشته، ۳۳۶ فیلم در سال ۲۰۱۶ و ۳۰۵ فیلم در سال ۲۰۱۵ و ۳۲۳ فیلم در سال ۲۰۱۴ نشان از ثباتی نسبی دارد.

اعضای آکادمی فهرستی از فیلم‌های واجد شرایط ورود به رقابت اسکار نود و یکم را دریافت می‌کنند.

دیروز فهرستی مختصر از ۹ رشته نامزدهای اسکار منتشر شد (+) اما فهرست اصلی و کامل نامزدهای اسکار نود و یکم در ۲۲ ژانویه اعلام خواهند شد و مراسم اصلی اسکار نیز در تاریخ ۲۴ فوریه در سالن «رالبی تیه‌تِر» هالیوود برگزار و بصورت زنده از شبکه «اِی‌بی‌سی» پخش خواهد شد.