طی حکمی از سوی حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی، سیداشرف طباطبایی به سمت مشاور اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد.

پایگاه خبری تئاتر: در متن حکم مدیرکل هنرهای نمایشی به سیداشرف طباطبایی آمده است:

برادر گرامی جناب آقای سیداشرف طباطبایی

با امعان نظر به شناخت، ‌سوابق و تجربیات ارزشمند جنابعالی در حوزه فرهنگ و هنر،‌ بدین وسیله به عنوان مشاور اداره کل هنرهای نمایشی منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از حضرت حق به منظور به سامان سازی رایزنی‌های ضروری در ارتقاء و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع بخش‌های مختلف این اداره‌کل، ‌در خدمت به اهالی هنر نمایش موفق و مؤید باشید.

سیداشرف طباطبایی متولد 1333 در نیریز استان فارس و فارغ التحصیل دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (مدرسه عالی تلویزیون و سینما) و بازنشسته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، قریب 40 سال تجربه فعالیت های هنری و رسانه ای در زمینه های نویسندگی، کارگردانی، فیلمبرداری، مونتاژ، گویندگی، تهیه کنندگی و آموزش است.

او دارای تجربه تدریس و آموزش در ریاضیات، فیلمسازی و نمایش صحنه به فارسی و انگلیسی، تدریس فیلمسازی و تئاتر در ایران، هندوستان و امارات متحده عربی، نویسندگی نمایشنامه و کارگردانی تئاتر صحنه و اجرای آنها در شهرهای مختلف ایران، هندوستان، پاکستان و امارات متحده عربی، ساخت چند مستند تلویزیونی و کارگردانی 2 نمایش صحنه و همچنین تعزیه - نمایش «سجاده در رکاب» و شرکت در نمایشگاه های فرهنگی منطقه در کشورهای امارات و عمان و ... است.

وی جوایزی چون دیپلم افتخار برای برترین نمایش صحنه و کسب جایزه به خاطر بهترین نویسندگی و کارگردانی نمایش صحنه برای نمایش «اول» در جشنواره های استانی کهکیلویه و بویراحمد، منطقه ای اصفهان و جشنواره سراسری تئاتر فجر در تهران و اعزام گروه نمایش به شهرهای مختلف پاکستان، کسب جایزه به خاطر بهترین نویسندگی و کارگردانی نمایش صحنه برای نمایش «مادینه دیو» در جشنواره نمایش های سنتی کشور و کسب جایزه به خاطر بهترین نویسندگی و کارگردانی نمایش صحنه برای نمایش «تبر برسین» در جشنواره های استانی کهکیلویه و بویراحمد، منطقه ای یزد و جشنواره سراسری تئاتر فجر در تهران را در کارنامه کاری خود دارد.