عباس جوانمرد، کارگردان پژوهش‌گر و نویسنده پیشکسوت تئاتر از انتشار چهار نمایشنامه در آینده نزدیک خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  عباس جوانمرد که این روزها در تهران به سر می‌برد، با اعلام این خبر گفت: چهار نمایشنامه بزرگ از چهار نویسنده مطرح تئاتر جهان را که سال‌ها دراماتورژی کردم و همراه با شاهین سرکیسیان ترجمه کرده بودیم را پس از یکسری اصلاحات به تازگی تمام شده و برای چاپ به انتشار قطره فرستادم و الان زیر چاپ است.

این کارگردان پیشکسوت تئاتر ادامه داد: البته قبل از این، تصمیم داشتم یک مجوعه نمایشنامه را منتشر کنم اما هنوز کامل نشده به همین خاطر تصمیم گرفتم فعلا چهار نمایشنامه "دختر دهاتی" نوشته کلیفورداودتس نمایشنامه‌نویس آمریکایی، "گوی مرگ" نوشته مارک تواین نویسنده آمریکایی، "مارگریت" نوشته آرمان سالا کرو نمایشنامه‌نویس فرانسوی و "بادسام" نوشته آگوست استرنیدبرگ نمایشنامه‌نویس سوئدی را منتشر کنم.

جوانمرد با بیان اینکه تا زمان انتشار این نمایشنامه‌ها در تهران می‌ماند، درباره علت منتشر نشدن کتاب "پیدایی، تجربه‌ها و كارهای گروه هنر ملی" که به بررسی شش دوره كارهای تجربی گروه هنر ملی در طول چهل سال فعالیت تئاتری اختصاص دارد، نیز گفت: برای چاپ کتاب گروه ملی که نوشتن آن بیش از 25 سال وقت من را گرفته و حدود 600 صفحه است به دنبال یک تایپیست خوب می‌گردم تا بتواند آن را پیاده کند، بعد از آن باید مجدد تصحیح کنم ولی فعلا با اینکه دست‌نویس آن تمام شده اما مشخص نیست چه زمانی منتشر شود.

گفتنی است، عباس‌ جوانمرد در سال‌های‌ پس‌ از كودتای‌ 28 مرداد سال 32، به‌ گروه‌ شاهین‌ سركیسیان‌ پیوست و پس‌ از آن‌ به‌ فكر تاسیس‌ گروه‌"هنر ملی" با هدف‌ ارائه‌ نمایش‌های‌ ایرانی‌ ‌افتاد. جوانمرد با گروه هنر ملی نمایش‌هایی‌ همچون؛ "مرده‌خوارها"، "پهلوان‌ اكبر می‌میرد" و "غروب‌ در دیار غریب"،"مرگ‌ در پاییز"، "سگی‌ در خرمن‌ جا"، "تامازورها"و... را روی صحنه برد. او پس‌ از انقلاب‌ به‌ كانادا رفت و در آنجا به‌ عنوان‌ مدرس‌ و محقق‌ اوقات‌ خود را صرف‌ تئاتر با همان‌ مضمون‌ تئاتر ملی ‌كرد.

"تكلمه‌ای‌ بر تعزیه‌ و نمایش‌ ملی‌"، "غبار منیت‌، پدرخوانده"، "نقدی‌ به‌ یك‌ نقد" و "شهر طلایی" (نمایشنامه) کتاب‌هایی هستند که تاکنون از او منتشر شده است.