کیومرث مرادی، کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه عنوان کرد: خوشبختانه تئاتر شورایی یک جریان است و آریان رضایی در نمایش‌های خود توانسته آن را نشان دهد و واقع‌گرایی‌اش را نیز حفظ کند.

پایگاه خبری تئاتر: آیین رونمایی از کتاب «مونو/شورایی و گفت وگو با مردم» به قلم آریان رضایی شب گذشته با حضور هنرمندانی همچون کیومرث مرادی، حمیدرضا نعیمی، رضا گوران و مهدی شفیعی در تئاتر شهر برگزار شد.

همچنین در این مراسم منصوره آذری همسر مرحوم جواد ذوالفقاری و احترام برومند نیز حضور داشتند. این کتاب نیز در مقدمه‌اش به جواد ذوالفقاری تقدیم شده و ذوالفقاری از نخستین کسانی است که آگوستوبوال را در ایران معرفی کرده است.

در این مراسم پیامی ویدئویی از دکتر برنت بلر از کالیفرنیا پخش شد. برنت بلر از مطرح‌ترین چهره‌های دنیا در حوزه کار بر روی روش‌های تئاتری آگوستوبوآل است.

در ابتدای این مراسم حمیدرضا نعیمی مباحثی درباره ۱۰ سال تلاش آریان رضایی برای نگارش این کتاب خبر داد و نقدهایی هم درباره آثاری چون برلین و دیور که رضایی کار کرده بود، ارائه داد.

رضا گوران نیز با اشاره به اینکه دهه هشتاد تئاتر شهر قله دست نیافتنی دانشجویان برای کار بوده، گفت: ما آن زمان تصمیم گرفتیم درباره آگوستو بوال کار کنیم چرا که در ایران هنوز شناخته شده نبود. بنابراین دستیار بوال را به ایران دعوت کردیم . آن دوره از بوال دو کتاب بازی برای بازیگران و تئاتر ستمدیدگان در ایران بود جنس بازی بوالی برای کارگاه ما عجیب بود که  محصولی در یک تئاتر برای کارگاه نمایش ما داشت.

در ادامه کیومرث مرادی نیز عنوان کرد: جای آموزش و تبیین آرای بوال در کتاب آریان رضایی خالی است.

وی با اشاره به اینکه تئاتر شورایی یک جریان است و علت خاصی نیز برای آن وجود دارد، گفت: خوشبختانه آریان رضایی در نمایش‌های خود واقع‌گرایی را حفظ کرده است هر چند در کار برلین متن نمایش را دوست ندارم.

مهدی شفیعی مدیرسابق اداره کل هنرهای نمایشی عنوان کرد: آریان رضایی بسیار هنرمند متعهدی است و به کاری که انجام می‌دهد تعهد دارد. ابتدا فکر می‌کردم شخصیت درون گرایی دارد اما بعدها متوجه شدم قضاوتم درباره او اشتباه بوده، من بعد از دیدن نمایش آریان رضائی در تئاتر شهر سوال‌های زیادی در ذهنم ایجاد شد و این تاثیر نمایش و کار متعهدانه اوست

کتاب «مونو/شورایی و گفت‌وگو با مردم» توسط انتشارات افراز به تازگی منتشر شده و در پایان این مراسم از آن رونمایی و یک کلیپ نیز از اجراهای گروه مونو/شورایی در محیط‌های مختلف در سالن پخش شد.