شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر از اجرای نمایش «خانه خورشید» در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خبر داد که در ارتباط با مرغ دریایی فلجی است که آرزو دارد تا خورشید پرواز کند

پایگاه خبری تئاتر: شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «خانه خورشید» گفت: تصمیم دارم نیمه اول سال 93 نمایش «خانه خورشید» را در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه ببرم. این اثر نمایشی کاری از گروه تئاتر «شایا» است که نمایشی کم پرسوناژ است و با چهار بازیگر روی صحنه می رود.

کارگردان «پوتین‌های عمو بابا» یادآور شد: از بهار سال آینده تمرین‌های نمایش «خانه خورشید» را آغاز خواهم کرد. این نمایش بعد از 5 سال اولین کار من در حوزه تئاتر کودک و نوجوان است که کارگردانی می‌کنم. در واقع بعد از نمایش «شکار بزرگ شنبه» نمایش دیگری را در این حوزه به صحنه نبردم. در حال حاضر نیز در حال انتخاب و رایزنی با بازیگران برای کار هستم.

وی در پایان صحبتهایش متذکر شد: این نمایشنامه 3 - 4 سال قبل به چاپ رسیده است و داستان شاعرانه ای را درباره یک مرغ دریایی روایت می کند که فلج به دنیا آمده و همیشه آرزو دارد پرواز کند و خودش را به خورشید برساند. از آنجا که خودم مدیر تالار هنر هستم درست نیست که نمایشم را در این تالار به صحنه ببرم بنابراین ترجیح دادم برای اجرای «خانه خورشید» با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد مذاکره شوم.

شهرام کرمی در جشنواره سی و دوم تئاتر فجر نمایش «مدریک» را با حضور بازیگرانی چون رویا افشار، خسرو شهراز، پرستو گلستانی، کوروش سلیمانی، مهدی صباغی، یعقوب صباحی، پوریا رحیمی سام، فرزین محدث و سروش طاهری به صحنه برد که این نمایش درباره پسر جوان متوهمی است که ادعای پیامبری می کند.