اسامی چهارده نمایش راه یافته به بخش مسابقه ایران یک، دو و بین‌الملل از سوی هیئت انتخاب برگزیدگان تئاتر استان‌ها اعلام شد.

پایگاه خبری تئاتر: هیئت انتخاب برگزیدگان تئاتر استان‌ها متشکل از سهراب سلیمی ،افشین خورشیدباختری و محسن علیخانی اسامی شرکت‌کنندگان ۱۴ نمایش راه یافته  به بخش‌های مسابقه بین‌الملل، مسابقه ایران دو و مسابقه ایران یکِ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را اعلام کردند.

نمایش‌های«تانگوی شیطان» به نویسندگی و کارگردانی وحید درویشی از استان گیلان، شهر رشت، نمایش «استرالیا» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی کامران جباری از استان کردستان ، شهر بیجار، نمایش «یک هفته راه رفتن در بهشت» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده از استان فارس شهر شیراز، در بخش مسابقه بین الملل

۹ نمایش  «افرا» به نویسندگی بهرام بیضایی به کارگردانی احسان جانمی از استان اصفهان،شهر اصفهان، نمایش «پروانه الجزایری» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی مشترک سعید زندی و محمدرضا درند از استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه، نمایش «یک خانواده محترم» به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی عادل عزیزنژاد از استان تهران،بخش شمیرانات، نمایش «افسانه امیل و ممیل» به نویسندگی و کارگردانی شهاب امرایی از استان لرستان،شهرستان دورود، نمایش «رسم عاشقی آب‌ها» به نویسندگی مازیار رفعتی و کارگردانی محمداسماعیل بیگی از استان ایلام،شهر ایلام

نمایش «تاکسیدرمی» به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی مجتبی رستمی‌فر از استان خوزستان ،شهر اهواز در بخش مسابقه ایران۲ و همچنین نمایش‌های«چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» به نویسندگی علی ذاکری و کارگردانی کمیل جعفری از قشم، نمایش «تاریخ مردم کوچه و بازار قرن ۱۸ فرانسه» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سعید شیخی از استان قزوین ،شهر قزوین، نمایش«پرسه‌های موازی» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی علی کاظمی‌وند از استان آذربایجان شرقی ،شهر تبریز، نمایش «رومئو و ژولیت» به نویسندگی میلاد کاشانی و کارگردانی مسعود صفری ، خراسان رضوی،شهر مشهد و نمایش «عروسی خون» به نویسندگی و کارگردانی فضل‌الله عمرانی از استان هرمزگان ،بندر دیر به بخش مسابقه ایران ۱ راه یافتند.

سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند برگزار می‌شود.

*«صف» در سپند شکل می‌گیرد/ اجرای ویژه خبرنگاران و عکاسان

نمایش «صف» به کارگردانی هامون هوشیار و نویسندگی ونوشه واحدی و تهیه کنندگی محمد قنبری در تماشاخانه تازه تاسیس سپند روی صحنه می‌رود. امشب، چهارم بهمن این نمایش اجرای ویژه‌ای برای خبرنگاران و عکاسان خواهد داشت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سه زن که امید خود را برای ادامه زندگی از دست داده‌اند، به‌طور داوطلب تصمیم به پایان زندگی‌شان گرفته‌اند. این سه در فضایی از پیش تعیین شده با هم آشنا می‌شوند.برکه بذری، گیز طاهایی، ونوشه واحدی و افشین ملاحسنی بازیگران نمایش «صف» هستند که از روز پنجشنبه (۴ بهمن) با مدت زمان ۷۰ دقیقه هر شب ساعت ۲۱ اجرای عمومی خود را در سالن شماره یک تماشاخانه سپند آغاز می‌کند.

*«آه بر انکار ماه» به اجرا رسید

نمایش «آه بر انکارِ ماه» به کارگردانی مهدی اسماعیلی و تهیه کنندگی علی نیکزاد ، کاری از  گروه فرهنگی هنری ارمغان در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.   در بخشی از این نمایش آمده است: «من، شنیدم، غربتِ مردی را که قامتش ماه بود و در دلِ شب ماه به شانه می‌کشید... من، شنیدم که حجتِ مسلمانی‌ام شبانه و بی‌نشان دفن شد... من، شنیدم و هیچ نتوانستم...هیچ و فقط آه کشیدم...».

بازیگران نمایش امید زندگانی،‌میر نادر مظلومی، علی برجی، علی‌پاکزاد، دانیال چاووشی‌ و سامان میرحسینی هستند.  همچنین علی طهرانچی طراح صحنه، حسام حیدری طراح گریم، حامد منتظر طراح صدا، سیدعلیرضا موسوی کیانی طراح نور، علیرضا جوکار مدیر صحنه، پوریا پیرهادی مسئول تبلیغات و محیا اسماعیلی مسئول روابط عمومی، دیگر عوامل اجرایی این اثر هستند.

نمایش «آه بر انکار ماه» به نویسندگی سید علی موسویان از ۱۳ تا ۲۰ بهمن ماه هر شب ساعت ۱۹:۴۵ در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود. برای حضور و تهیه بلیت با شماره ۰۹۳۰۸۶۳۹۰۷۶ تماس بگیرید.

*به دنبال رویای مشترک‌ایم/ گذشته ابزاری برای آینده روشن

بهداد زندیه وکیلی ، کارگردان نمایش چخوفناک که به تازگی اجرای خود را در عمارت روبرو آغاز کرده است، گفت: سوال اساسی‌ای که برای شروع این پروژه ذهن مرا درگیر خودش کرد ، عدم وجود رویای مشترک میان انسان‌هاست. گذشته میراثی برای رسیدن برای آینده است. نمی‌توان در گذشته ماند و با خاطرات بازی آینده را تغییر داد و برای آینده‌ای روشن گذشته را همچون ابزار به کار برد.

این نمایش اجراهای خود را از اول بهمن ماه در پلتفرم عمارت روبرو آغاز کرده است. بازیگران نمایش علی پویا قاسمی،نازنین تامرادی ،محمدعلی شهریار دوست، کیوان عیسابیگی، محسن قربانی ،یگانه رجبی ،نیکو سالارنیا ،پدیده ابطحی مشاور کارگردان: امین یزدانی نژاد، دستیار کارگردان و برنامه ریز: سپیده حصاری، طراح نور: مرتضی حقیقت بیان، طراح لباس: سارا خادم عکاس:کیارش مسیبی. چخوفناک تا ۱۰ بهمن هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در عمارت روبرو به روی صحنه خواهد رفت.