بعد از گذشت 40 سال تئاتر «قلندر خونه» به کارگردانی ایرج صغیری و با اسقبال فراتر از انتظار هنردوستان در بوشهر برگزار شد

پایگاه خبری تئاتر: شنبه شب ویژه برنامه بزرگداشت هفته بوشهر با حضوری اهالی هنر دوست بوشهر و چند تن از بزرگان سینمای ایران بعد از 40 سال تئاتر «قلندر خونه» در سالن کانون تربیت امام خمینی(ره) برگزار شد.

از همان ابتدا با استقبال فراتر از انتظار هنردوستان بوشهری و پرشدن ظرفیت سالن،  تعداد صندلی دیگری در فضاهای سالن جا داده شد ولی با این وجود تعداد صندلی اضافه شده جوابگوی استقبال کنندگان این تئاتر نبود و تعدادی در کنار درهای ورودی نظاره گر این مراسم شدند.

ایرج صغیری کارگردان و بازیگر معروف بوشهری در عرصه هنر تئاتر و نمایشنامه خوانی کشور در ابتدای مراسم جزئیات تئاتر «قلندرخونه» را برای حاضرین تشریح کرد.

در ادامه اکبر زنجان‌پور از بزرگان عرصه تئاتر کشور به تقدیر از ایرج صغیری پرداخت و گفت: مایه خوشحالی است که برای ایرج صغیری هنرمند خلاق کشورمان مراسمی گرفته شده تا مردم دیارش بیشتر با کارهای او آشنا شوند.

این فعال هنری ادامه داد: ایرج صغیری باید بهانه‌ای باشد تا فعالیت هنری و نمایشی این دیار به سراسر ایران معرفی شود.

ادامه این برنامه با پخش قسمتی از اثر صغیری ادامه یافت که تحسین حاضرین در همایش را به همراه داشت.

داریوش ارجمند نیز از مفاخر عرصه سینمای کشور دراین مراسم به بیان مختصری از آثار صغیری پرداخت و گفت: «مه پلنگ» و «قلندر خونه» از آثار ارزشمند وی به شمار می‌رود.

وی گفت: ایران سرشار از سرمایه عظیم تئاتر است و صغیری توانست با کارهای جاودانه خود ایران و جتی دنیا را در نورد.

این بازیگر معروف ادامه داد: همانطور که با شنیدن صدای کمانچه احساس حضور در کردستان و لرستان می‌‎کنیم با شنیدن صدای نی انبان خود را در کنار سواحل خلیج پارس می‌دانیم.

از نکات قابل توجه این تئاتر حضور داوود رشیدی به عنوان یکی دیگر از مهمانان و چهره خوشنام سینمای کشورمان بود که در حین برگزاری مراسم از آثار ایرج صغری که در راهرو کانون به نمایش گذاشته شده بود دیدن کرد.

پخش قسمتی از اثر حسین مباهات کارگردان بوشهری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در آن به جزئیات زندگی ایرج صغیری هنرمند به تمام معنای بوشهری‌ها در تئاتر نمایشی پرداخته بود.

در ادامه توسط ایرج صغیری قسمت‌های از نمایشنامه «ابوذر» برای هنردوستان حاضر در این آیین اجرا شد که با استقبال خوب حاضرین در سالن همراه شد.

حسن ختام این برنامه اجرای تئاتر «قلندرخونه» بعد از چهل سال در بوشهر بود. این تئاتر به کارگردانی ایرج صغیری و  توسط  بازیگران نسل جدید و قدیم بوشهر اجرا شد که با اجرای خاطره انگیز و به یاد ماندنی این تئاتر شبی به یادماندنی را برای حاضرین در سالن رقم زدند.

از نکات جالب و قابل توجه در حین برگزاری این تئاتر حکمفرما شدن سکوت محض بر فضای سالن بود که حاضران را غرق در جذابیت این تئاتر کرده بود.