کمپانی برادران وارنر بالاخره فیلم جدید کریستوفر نولان را تایید کرد.

پایگاه خبری تئاتر: کمپانی برادران وارنر ساعاتی قبل اعلام کرد فیلم جدید کریستوفر نولان را در دست ساخت دارد و طبق برنامه از پیش اعلام شده اش اکران خواهد شد. این کمپانی پیشتر در جدول زمان بندی اکرانش روز 17 جولای 2020 را برای یک فیلم بدون نام و نشان خالی گذاشته بود که حالا مشخص شده این فیلم ساخته جدید کارگردان «دانکرک» است. اثری که هنوز هیچ اطلاعاتی از آن به صورت رسمی منتشر نشده به جز این که به صورت IMAX در سالن های سینمای جهان روی پرده می رود. البته کمپانی سازنده این اثر اعلام کرده که ساخته جدید نولان یک Even Film است. واژه ای که به فیلم های پرطرفدار اطلاق می شود که یا دنباله فیلم های مهم گذشته اند و یا اثری پرستاره و پر بازیگر که پیش بینی فروش عظیمی برایشان و می شود و در مورد نولان به احتمال قریب به یقین با گزینه دوم مواجه هستیم. ضمن این که می شد پیش بینی کرد فیلم جدید آقای کارگردان هم پر خرج و پر بازیگر باشد.

از تاریخ اکران فیلم می توان نتیجه گرفت که چندان نباید دنبال فیلمی مورد پسند فصل جوایز باشیم چون در فصل اکران تابستان قرار داریم و فیلم های فصل جوایز عموما در پاییز روی پرده می روند. البته نمی توان این موضوع را به طور قطعی ادعا کرد چون در تاریخ سینما بوده اند فیلم هایی که در تابستان اکران شده اند و در مراسم اسکار هم خوش درخشیده اند اما تعداد آنها بسیار کم است. از طرف دیگر هفته سوم جولای همیشه برای کارگردان «در میان ستارگان» خوش یمن بوده است. چرا که دو فیلم «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی بر می خیزد» کریستوفر نولان که با فروش بالای یک میلیارد دلار در گیشه مواجه شده اند در همین بازه زمانی روی پرده رفته اند. همین طور «تلقین» ساخته سال 2010 نولان هم که بالای 800 میلیون دلار فروخت همراه با «دانکرک» در هفته سوم جولای اکران شده بودند.

این اصلا عجیب نیست که هیچ اطلاعاتی از فیلم جدید کریستوفر نولان منتشر نشده. مخفی کاری های آقای کارگردان در هالیوود بسیار مشهور است به طوری که بعضا حتی اجازه نمی دهد بازیگران فیلم هایش فیلمنامه را داشته باشند و فقط حق دارند آن را در دفتر کار این کارگردان مطالعه کنند. چیزی که جای سوال می گذارد این است که چه زمانی برادران وارنر به معرفی یازدهمین ساخته کریستوفر نولان پس از «تعقیب»، «ممنتو»، «بی خوابی»، «پرستیژ»، سه گانه «شوالیه تاریکی»، «تلقین»، «در میان ستارگان» و «دانکرک» می پردازد.

هواداران این کارگردان در فضای مجازی شروع به بحث و نظر کرده اند. برخی از احتمال حضور مایکل کین و کیلن مرفی صحبت می کنند که در بسیاری از آثار این کارگردان با او همکاری کرده اند. خصوصا مایکل کین که حتی در «دانکرک» که شخصیتی مناسب سن او وجود نداشت نولان از صدایش استفاده کرد. برخی دیگر احتمال می دهند به سنت دو اثر قبلی هویت ون هویتما فیلمبردار کار جدید باشد. همین طور به نظر حضور هانس زیمر و لی اسمیت موزیسین و تدوین گر آثار قبلی نولان در فیلم جدید هم قطعی باشد. با توجه به این که برادران وارنر فعلا نتوانسته حقوق ساخت جیمز باند را خریداری کند به احتمال بسیار زیاد فیلم جدید نولان جیمز باند هم نخواهد بود. مگر این که در پشت صحنه توافقاتی در جریان باشد که هنوز رسمی و رسانه ای نشده است. در فضای مجازی طرفداران زمزمه هایی از یک فیلم وسترن دارند اما نولان تاکنون به این ژانر روی خوش نشان نداده. یک بیوگرافی و یک فیلم علمی تخیلی دیگر پیش بینی هایی است که می توان نشانه های ان را در فضای مجازی یافت. اما هر چه هست باید صبر کرد تا خود برادران وارنر اطلاعات نهایی را بدهد. چیزی که قطعی است این است که 18 ماه دیگر باز فیلمی از کریستوفر نولان خواهیم دید.