امیر دژاکام نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» نوشته رابرت بولت که بر اساس آن نیز فیلمی به همین نام توسط فرد زینه‌مان ساخته شده است برای اجرا در سال 93 در مجموعه تئاترشهر ارائه داده است.

پایگاه خبری تئاتر: امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر که نزدیک به 2 سال است اثری را روی صحنه نبرده است درباره فعالیت‌هایش در سال 93 گفت: نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» نوشته رابرت بولت را برای اجرا در مجموعه تئاترشهر ارائه داده ام که البته هنوز زمان اجرا و سالن مورد نظر برای نمایش مشخص نشده است. برای اجرای این اثر نمایشی از بازیگران توانمند و حرفه ای استفاده خواهم کرد چون این نمایشنامه بسیار بازیگرمحور است.

وی افزود: این نمایش مناسب اجرا در سالنی بزرگ است اما متاسفانه وضعیت تالار اصلی تئاتر شهر در سالهای اخیر به هیچ عنوان مناسب اجرای نمایش‌ها نیست. سیستم‌های صوتی و نوری و همچنین پوشش کف و صندلی های این سالن کهنه هستند و در بازسازی قبلی سیستم آکوستیک تالار از بین رفته است. همچنین سیستم های پخش فیلم و ویدئو پروجکشن سالن قدیمی هستند بنابراین تالار اصلی نیاز به بازسازی اساسی دارد.

دژاکام که از مدتها قبل علاقمند به روی صحنه بردن این نمایشنامه شناخته شده، بوده است در این باره توضیح داد: سالها قبل نیز این نمایشنامه را برای اجرا به مدیریت تئاتر شهر ارائه داده بودم که متاسفانه شرایط برای روی صحنه بردن آن فراهم نشد. این اثر نوشته رابرت بولت و ار جمله آثار شناخته شده و جذاب دنیای نمایش است که امیدوارم در سال 93 بتوانم آن را روی صحنه ببرم.

فرد زینه‌مان کارگردان سرشناس آمریکایی نیز براساس این نمایشنامه، فیلم «مردی برای تمام فصول» را ساخته است که این اثر سینمایی توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را در سال 1967 بدست آورد. «مردی برای تمام فصول» داستان واقعی سر توماس مور صدر اعظم انگلستان در اوایل رنسانس است. پادشاه انگلستان قصد دارد همسر خود را طلاق دهد و با زن مورد علاقه خود ازدواج کند اما پاپ اجازه طلاق نمی دهد. در نتیجه این کشمکش، کشیشان و اسقف های انگلیس شورایی تشکیل می دهند و اعلام استقلال از پاپ ایتالیا می کنند و خود حکم طلاق را برای پادشاه صادر می کنند. اما توماس مور که مردی به شدت معتقد به سنت کاتولیک است با آنها همراهی نمی کند. و این را بدعتی در دین می داند. در نتیجه از صدر اعظمی عزل و با فشار اشراف زادگان و کشیشان دربار پادشاه زندانی می شود و سرانجام اعدام می شود.

دژاکام تابستان 91 نمایش «ساقی» را با حضور بازیگرانی چون محبوبه بیات، اصغر همت، امیریل ارجمند، شکرخدا گودرزی، خسرو احمدی، امیر کربلایی زاده، نادیا فرجی، تینو صالحی و... در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده بود.