مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با بیان اینکه مرکز هنرهای نمایشی به تعداد زیادی از گروه‌های مختلف بدهکار است، گفت: همه مسئولان اعم از معاون امور هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی درحال تلاش است که مطالبات هنرمندان پرداخت شود.

پایگاه خبری تئاتر: ابراهیم گله‌دارزاده مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در خصوص وضعیت مطالبات مالی معوق هنرمندان تئاتر و پرداخت آن اظهار داشت: همه مسئولان اعم از معاون امور هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی درحال تلاش است که مطالبات هنرمندان پرداخت شود و امیدواریم که قبل از پایان سال چنین اتفاقی رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد گروه‌های که هنوز ماطلبات مالی خود را دریافت نکرده‌اند بسیار زیاد است،‌ گفت: ما حتی مطالباتی را داریم که مربوط به فروردین ماه است. عمده‌ای از آثاری که در تئاتر شهر اجرا رفتند هنوز تسویه حساب نکرده‌اند. همچنین در نیمه دوم سال نیز بخش اعظم قراردادها پرداخت نشده است.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در پاسخ به این سوال که آیا پول برای پرداخت نبوده است یا منابع هزینه اتفاقات دیگر شده است، گفت: پول واقعا نبوده است که بخواهیم پرداخت کنیم. زیرا زمانی که بودجه به انجمن هنرهای نمایشی می‌رسد ظرف 24 ساعت به دست هنرمندان می رسد. ما از جشنواره های آئینی سنتی، کودک و نوجوان و تئاتر فجر هنوز مبالغی مانده است البته در جشنواره‌ها سیاست این بود که اولویت پرداخت منابع مالی هنرمندان باشند.

در این مورد تماس‌های مکرر با حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی تماس گرفته شد تا مدیر تئاتر کشور کاملا شفاف به هنرمندان زمان پرداخت مطالبات را اعلام کند اما وی تا به این لحظه تمایلی به این موضوع نشان نداده است.