کارگردان نمایش تناسخ، سه تا سی و پنج تومن گفت: مرگ و چگونگی وقوع آن یکی از مهمترین درگیری‌های ذهنی هر فرد است.

پایگاه خبری تئاتر: همزمان با  سومین روز از جشنواره بین المللی تاتر فجر نمایش تناسخ سه تا 35 تومن در دو سانس 18:30 و 20:30 در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

امیر علی نبویان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تئاتر اظهار کرد: این نمایش برای اولین بار به مدت 30 شب در تیر و ماه امسال در تماشاخانه پالیز به روی صحنه رفت. وی با اشاره به عوامل این نمایش ادامه داد: تناسخ سه تا 35 تومن در کل دو بازیگر (هومن حاج عبداللهی و بهار نوروزپور) دارد که در سه پرده جای شخصیت‌های متقاوتی ایفای نقش می‌کنند.

وی  با بیان اینکه در کنار کارگردانی، نویسندگی این اثر را نیز به عهده داشته، اظهار کرد: مرگ و چگونگی وقوع آن برای انسانها یکی از مهمترین مسائلی است که ذهن من را درگیر می‌کند. نبویان توضیح داد: همیشه علاقه داشتم تا با مرگ شوخی کنم و به آدم ها یادآوری کنم که چطور در طول زندگی مشغول تصمیم گیری برای نوعیت مرگشان هستند.

این کارگردان بیان کرد: این داستان به نوعی شوخی با تناسخ است که در آن شرکتی به اسم شرکت تناسخ گستران شرق با مسئولیت محدود به ارواح قالب جدید معرفی می کند تا زندگی تازه ای آغاز کنند. نویسنده تناسخ، سه تا سی و پنج تومن با اشاره به مدت زمان تمرین نمایش گفت: برای اجرای این نمایش 25 جلسه تمرین داشتیم که بیشترآن صرف تسلط بر متن نمایش شد چون جمله به جمله نمایشنامه، نقش کلیدی دارد و در جریان نمایش تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه این نمایش در سه پرده اجرا می شود، افزود: مرگ هشتگرد، گاو استوری و هانی بیسبال پرده های این نمایش هستند که بازیگران در هر پرده نقش متفاوتی دارند. گفتنی است تناسخ، سه تا سی و پنج تومن امروز (24 بهمن ) در دو سانس 18:30 و 20:30 در تالار چهارسوی تئاتر شهر به روی صحنه می رود.