مدیر مسابقه و نمایشگاه عکس سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: تلاش عکاسان حوزه تئاتر دیده می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: سیامک زمردی مطلق در گفت‌وگو با پایگاه خبری تئاتر با اشاره به تعداد  اظهار کرد: امسال 174 عکاس با 834 عکس در نمایشگاه جشنواره بین المللی فجر شرکت کرده اند. وی ادامه داد: از مجموع عکاسان شرکت کننده 130 نفر با 615 عکس از تهران و 44 نفربا 219 عکس از 21 شهرستان از جمله اردبیل، اراک، اصفهان، اهر، اندیمشک، بابلسر، رشت و شیراز  بوده اند.

وی افزود: تعداد بالای عکس‌های عکاسان شهرستانی در این نمایشگاه در مقایسه با سال‌های قبل نشان می‌دهد این عکاسان با انگیزه بیشتری کار می‌کنند. وی با اشاره به تعداد آثار راه یافته به بخش نمایشگاه توضیح داد: در مجموع 64 عکس از 45 عکاس به بخش مسابقه راه پیدا کرده اند که از این تعداد 57 عکس از 39 عکاس تهرانی و مابقی از عکاسان شهرستانی است. زمردی ابراز کرد: این نمایشگاه عکس درگالری لرزاده فرهنگسرای صبا برپا شده و از ساعت 10 صبح تا شش بعد از ظهر میزبان علاقه مندان است.

این مسئول خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه مسابقه و نمایشگاه عکس جشنواره، چهارم اسفند با تقدیر از نفرات برگزیده برگزار خواهد شد. مدیر مسابقه و نمایشگاه عکس سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت:برای این نمایشگاه  از 20 مهرماه فراخوان را اعلام کردیم و آخرین مهلت ارسال آثار آبان بود. وی ادامه داد:10 روز بعد از پایان مهلت ارسال آثار داوری برگزار شد و بعد از داوری تعداد نهایی عک‌سهای راه یافته  به بخش مسابقه مشخص شدند. زمردی با اشاره به جایگاه عکاسی تئاتر درایران توضیح داد: 10 سال است که انجمن عکساسان خانه تئاتر تشکیل شده و از آن زمان تا کنون هر سال شاهد برگزاری مسابقه عکاسی جشنواره فجر و چاپ کتابش بوده ایم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تعداد بالای علاقه مندان عکاسی تئاتر افزود: علاقه مندان به عکاسی تئاتر زیادند و واقعیت این است سالن‌های ما ظرفیت آن را ندارد که در هر نمایش شش یا هفت عکاس از اجرا عکاسی کنند . وی در پایان با بیان اینکه مسابقه عکاسی تئاتر صرفا به جشنواره فجر محدود نیست، گفت: مسابقه عکاسی صرفا به جشنواره فجر محدود نیست و علاقه مندان می‌توانند توانمندی‌های خود در این حوزه را در جشنواره هایی مثل  تئاتر دانشجویی، تئاتر کودک، شهر و ... محک بزنند و مطمئن باشند تلاش آنها دیده خواهد شد.