نویسنده و کارگردان گرم کردن گفت: ارزش برخی فشارها از جدول منتشر شده تئاتر بین المللی فجر بیشتر است.

پایگاه خبری تئاتر: احسان شایان فرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تئاتر اظهار کرد: طی چند سال گذشته شاهد اتفاقات عجیبی در جشنواره فجر هستیم ویکی از آنها این است که کارهایی که بعد از همه رسم و رسومات جشنواره مثل بازخوانی، بازبینی و ... به جشنواره راه پیدا کرده و وارد جدوا ارجرا شده اند، بی هیچ توضیح قانع کننده ای حذف می‌شوند. وی ادامه داد: کارهای که به جشنواره راه پیدا می‌کنند قاعدتا از فیلترهای مختلفی عبور کرده و از لحاظ مختلف بررسی می‌شوند ولی با این اوصاف باز شاهد حذف برخی کارها از جدول اجراها هستیم. وی توضیح داد: چرا بای فشارها آنقدر زیاد باشد که نمایشی از جدول جشنواره حدف شود؟ با این شرایط احساس میشود در فرایند برگزاری جشنواره بین المللی فجر نه نظر دبیر جشنواره مهم است  ونه  توجه چندانی به  هیات داوران شده است. وی افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر می بینیم که ارزش برخی فشارها از جدول چاپ شده،تجربه و تخصص دست اندرکاران برگزاری جشنواره فجر بیشتر است. نویسنده و کارگردان گرم کردن توضیح داد: بدون شک حذف شدن کارها از جدول نتیجه ای جز بی انگیزه و بی اعتماد شدن گروه های نمایشی و بی اعتباری جشنواره ندارد. وی ابراز کرد: امسال از بین تئاترهای صحنه ای حداقل سه کار و از بخش دیگرگونه های اجرایی یک کار به نام دانتون حذف شده است. وی اظهار کرد: در این شرایط بسیاری از گروه‌ها  با شرمندگی کار خود را اجرا می‌کنند چون بدون شک نمی توانند نسبت به حذف همکاران خود که برای راه یابی به جشنواره یک سال خون دل خورده اند بی تفاوت باشند. شایان فرد گفت: اینکه گروه هایی از صحنه جشنواره حذف بشوند و من کارگردان کار خود را اجرا کنم اصلا حس خوبی نیست. وی اظهار کرد: شاید اگر کار دیگری جز "گرم کردن" برای اجرا داشتم از ادامه حضور در جشنواره انصراف می دادم ولی با مشورت با اعضای گروه و به خاطر فضای خاص این نمایش و پیغامی که دارد تصمیم به اجرای آن گرفتیم. وی در پایان گفت: باید فکری به حال عدم امنیت و اعمال فشارها باشیم چون در غیر این صورت جشنواره از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود.