کارگردان مرگ و دوشیزه گفت: اندیشه اصلی تئاتر ایران را باید در گروه‌های جوان جستجو کرد.
پایگاه خبری تئاتر: سینا راستگو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تئاتر اظهار کرد: با بررسی کارهای راه یافته به جشنواره سی و هفتم به خوبی می توان دریافت که حرف اصلی این جشنواره را گروه‌های اسما جوان بخش ایران یک می زنند. وی ادامه داد: بدون اغراق می‌توان گفت تا اینجای کار، نمایش‌هایی که از بخش ایران 1 به روی صحنه رفته بسیار موفق و پررنگ تر ازبخش ایران 2 و حتی بخش بین الملل که به واسطه فشارهای سیاسی و اقتصادی چندان پررونق نبوده، است. وی توضیح داد: طبق تقسیم بندی دست اندرکاران جشنواره دربخش ایران 1 شاهد حضور گروه های جوان و تازه کار هستیم که در مقایسه با کارگردانان بخش ایران 2 سابقه کمتری در هنر تئاتر دارند. راستگو ابراز کرد: حرف اصلی این جشنواره را گروههای جوانی می زنند که با انگیزه و دغدغه زیاد به میدان آمده و هنر را برای هنر می‌خواهند. این کارگردان تئاتر افزود: این گروه ها اغلب برای بیان حرف و دغدغه ای خاص در جشنواره حضور یافته اند و خیلی به دنبال بعد اقتصادی و تجاری قضیه نیستند.. وی خاطر نشان کرد: اغلب گروه های بخش ایران 1 برای دیده شدن و سلبریتی پروی در جشنوار حضور نیافته و به دنبال تاثیرگذاری روی مخاطب و ارتقای سطح اندیشه آنها هستند.. وی گفت: بدون شک باید اندیشه اصلی تئاتر ایران را در بخش ایران 1 جشنواره جستجو کرد و به  گروه های این بخش با امید نگاه کرد.