شهاب‌الدین حسین‌پور که چندی پیش نمایش «بیوه‌ها» را به صحنه برد از اجرای این اثر نمایشی در چندین شهر دیگر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر گفت: چندی پیش، این نمایش را در شهر شیراز به صحنه بردیم تا هم از تئاتر تمرکز زدایی کرده باشیم و در شهر دیگر کار فرهنگی انجام داده باشیم و هم دستمزدی گیر عوامل گروه بیاید که خوشبختانه با استقبال تماشاگران در شیراز روبرو شدیم.

او اضافه کرد: در همین راستا قرار شد نمایش «بیوه‌ها» را اردیبهشت آینده به مدت 10 شب در شهر شاهرود اجرا کنیم که مجوز اجرا و قرارداد سالن هم آماده شده است و امیدوارم در مرحله بعدی در گرگان و مشهد نیز اجرا داشته باشیم.

حسین‌پور با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی تئاتر اضافه کرد:وقتی نمایشی روی صحنه می‌رود، نمی‌تواند همه هزینه‌هایش را از فروش گیشه تامین کند. ضمن اینکه دولت هم همان مبلغ اندک کمک هزینه را یا نمی‌پردازد یا با چندین ماه تاخیر می‌پردازد. مجموعه این شرایط گروه‌ها را بی‌انگیزه می‌کند و با اینکه دوست ندارم این موضوع را مطرح کنم اما بعضی از تئاتری‌ها ناچار می‌شوند، برای تامین هزینه نمایششان نزول کنند!

کارگردان نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌دهد» خاطرنشان کرد: این وضعیت باعث شد گروه ما تصمیم بگیرد برای تامین هزینه‌های نمایش‌ در دیگر شهرها نیز نمایش را به صحنه بیاورد و شهر شیراز اولین شهری بود که نمایشمان را در آن اجرا کردیم.

او که در کنار کارگردانی گروه تبلیغاتی «پارکینگ» را هم راه‌اندازی کرده است،‌ افزود: تصمیم دارم دفتری راه بی‌اندازیم و به کمک آن تمام گروه‌ها را به دیگر شهرها اعزام کنیم. در گام اول مقوله اقتصادی ما را به اجرا در شهرستان‌ها تشویق کرد اما در جریان اجرای شیراز دیدیم چه تجربه جذاب و جالبی است و فکر کردیم چرا این اتفاق نیفتد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک کار گردشگری انجام دهیم تا مردم هم در دیگر شهرها با تئاترهای مختلف آشنا شوند.

حسین‌پور درباره فعالیت‌های جدیدش در تئاتر توضیح داد:فعلا روی دو نمایشنامه «یافت‌آباد» نوشته محمد مساوات و «تپانچه‌های خانم اخترالسلطنه» نوشته محمد امیریاراحمدی کار می‌کنم که نمایش اول برای ضبط در رادیو آماده می‌شود و نمایش دوم را هم برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر آماده خواهیم کرد.