طی مراسمی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از فیلم‌های قسم، جاندار و متری شش و نیم تقدیر شد.

پایگاه خبری تئاتر: عصر امروز یکشنبه پنجم اسفندماه و در جریان چهارمین جشنواره تقدیر از آثار برتر سینمایی فیلم‌های برتر سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر از فیلم‌های قسم به کارگردانی محسن تنابنده و جاندار به کارگردان محسن امیری و پدرام امیری دوماری تجلیل شد.

هیات داوران منتخب قوه قضاییه متشکل از پوران درخشنده، محمود اربابی، بهروز شعیبی، محمود رضوی و اکبر نبوی، با تقدیر از همه فیلم‌های 36 مین دوره جشنواره فیلم فجر و تجلیل ویژه از فیلم‌های مردی بدون سایه ساخته علیرضا رئیسان، جمشیدیه ساخته یلدا جبلی، جاندار ساخته حسین امیری و پدرام امیری دوماری، قسم ساخته محسن تنابنده و متری شش و نیم ساخته سعید روستایی جایزه ویژه خود را به فیلم جاندار برای نشان دادن تصویر درست از کینه و خشم رها شده که منتجب به آسیب اجتماعی می‌شود، اهدا کرد.

جایزه بهترین فیلمنامه برای یک فیلمنامه قوی به محسن تنابنده فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم قسم و جایزه بهترین فیلم به جلیل شعبانی تهیه‌کننده فیلم قسم اهدا شد.

همچنین از فیلم متری شش و نیم به دلیل روایتی عالی از تاثیرات مخرب مواد مخدر تجلیل و تندیس و جایزه به سیدجمال ساداتیان اهدا شد.

بهروز شعیبی به نمایندگی از هیات داوران قبل از اهدا جوایز بیانیه این هیات را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است:

با نشان دادن رفتار درست می‌توان جامعه را از بسیاری رفتارهای نادرست دور داشت و رسانه‌ها و سینما به دلیل قدرت تاثیرگذاری توانایی شگرفی در گسترش رفتار درست و جلوگیری از وقوع جرم دارد. هیات داوران با تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال متوجه شدند که سینماگران به مسایل اجتماعی حساس هستند و همکاری سینماگران با دست‌اندرکاران امر قضا امر موثری در پیشگیری از مشکلات اجتماعی باشد و لذا لازم است کارشناسان و مدیران پیشگیری از وقوع جرم با سینماگران اهالی هنر تعامل و همگرایی بیشتری داشته باشند و از قوه قضاییه می‌خواهیم که به این مساله توجه کنند و همچنین تلاش خود را برای اکران بهتر و نمایش فیلم‌هایی که به معضلات اجتماعی توجه می‌کنند، افزایش دهد.