پژمان یاوری،‌از فعالان تئاتر دانشجویی نسبت به پذیرفته نشدن نمایش‌اش در جشنواره تئاتر دانشگاهی انتقاد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان با بیان اینکه سابقه زیادی در عرصه تئاتر دانشگاهی دارد، یادآور شد: من در چند دوره در ستاد برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور داشتم و سابقه مدیریت اجرایی را در خانه تئاتر دانشگاهی دارم و از این جهت کاملا با مدیوم جشنواره تئاتر دانشگاهی آشنا هستم.

وی ادامه داد: من برای جشنواره تئاتر دانشگاهی سال آینده کاری را به نام «خشم شدید فیلیپ هوتس» که نوشته ماکس فریش است را ارائه دادم،‌اما کار من را رد کردند. آقای یوسف باپیری که معاون اجرایی جشنواره هستند اصلا جواب قانع‌کننده‌ای به من ندادند و به من گفتند چند تا کار در رزروست.

یاوری با بیان اینکه کارهای با کیفیت پایین‌تر در جشنواره پذیرفته شده‌اند، تصریح کرد: من در نمایش دیگری که قرار است در جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا شود به عنوان بازیگر حضور دارم. کاری که من مطمئن بودم به دلیل کیفیت پایین‌اش رد می‌شود اما پذیرفته شد، متاسفانه دوستان در دبیرخانه بین دانشجویان ترم‌های بالاتر و پایین‌تر تبعیض قائل می‌شوند و دانشجویان ترم‌های بالاتر را در اولویت قرار می‌دهند و کار من را که از سال 86 سابقه فعالیت در دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی دارم را رد کردند.

این کارگردان تئاتر درباره بازبینی‌های آثار ادامه داد: متاسفانه دوستانی که کار بازبینی کردند، به نظرم در زمان بازبینی کارها، دقت لازم را نداشتند وبا هم صحبت می‌کردند یا از سالن خارج می‌شدند.

وی افزود: در ابتدا در فراخوان جشنواره گفته شده بود که 18 کار پذیرفته می‌شود بعد گفتند 20 کار اما در نهایت دبیرخانه از بین 75 اثر 21 کار را انتخاب کرد، در حالی که واقعا بعضی کارها کیفیت پایینی داشت.

پژمان یاوری از فعالان تئاتر دانشجویی به عنوان بازیگر و کارگردان است که از جمله سوابق او می‌توان به عضو ستاد برگزاری دهمین، یازدهمین و دوازدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، مدیر اجرایی سیزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، کارگردانی برگزیده برای نمایش «آرش» در جشنواره تئاتر ماه در سال 87، تقدیر بازیگری سال 87 برای نمایش آرش،‌کاندیدای بهترین بازیگری جشنواره مونولوگ نیاوران در اردیبهشت 92، کاندیدای بهترین نمایش جشنواره تئاتر مونولوگ برای نمایش «آخرین پست» اشاره کرد.