۳ نمایش روی صحنه مجموعه تئاتر شهر در سال جاری تا 24 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و این مجموعه مجدداً در سال 98 از هفتم فروردین ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: مجموعه تئاتر شهر همچون دیگر مکان‌های فرهنگی خود را برای ایام نوروز و تعطیلات عید آماده می‌کند.

در حال حاضر ۳ نمایش در سه سالن این مجموعه در حال اجرا است و این اجراها هر سه تا ۲۴ اسفند ماه ادامه خواهند داشت و پس از آن تعطیلات این مجموعه نیز آغاز خواهد شد.

*ملاقات در سالن اصلی

نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» اثر فریدریش دورنمات با ترجمه «ملاقات» توسط پارسا پیروزفر در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. این نمایش پر بازیگر، پس از نمایش‌های «هنر»، «گلن گری گلن راس»، «سنگ‌ها در جیب‌هایش»، «بر پهنه دریا»، «ماتریوشکا» و «یک روز تابستانی» هفتمین اثر پیروزفر در مقام کارگردان است.

پیروزفر در تابستان سال جاری نیز نمایش «یک روز تابستانی» اثر اسلاومیر مروژک را با بازی رضا بهبودی، سوگل قلاتیان و خود او در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه داشت.

نمایش «ملاقات» از همین ماه در سال ۹۷ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با بازی پارسا پیروزفر روی صحنه رفته است و تا ۲۴ اسفند ماه نیز اجرا خواهد داشت. نورالدین حیدری ماهر در مقام مجری طرح این نمایش را همراهی می‌کند.

* ۲ اثر جشنواره فجر در تئاتر شهر

حسین اکبرپور سال گذشته با نمایش «اتاق ورونیکا» در جشنواره فجر حضور داشت و امسال هم با نمایش «ما داریم از این خونه میریم» بار دیگر توانایی‌های خود را در بخش مسابقه تئاتر ایران یک، سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از شهر مشهد به نمایش گذاشته است.

نمایش «ما داریم از این خونه میریم» به نویسندگی بهزادآقاجانی ، کارگردانی حسین اکبرپور و بازی سروش طاهری، ندا محمدی، منصور جهانبخش، سپهر ملا حسینی هر روز ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است و اجرایش تا ۲۴ اسفند ادامه دارد.

نمایش دیگر نیز «یک هفته راه رفتن در بهشت» از محمدمهدی هاشم زاده است که از شهر یراز در سالن قشقایی به صحنه می‌رود و اجرایش نیز تا ۲۴ اسفند ادامه دارد.

*هفتم فروردین ماه تئاتر شهر گشوده می‌شود

اما اجراهای مجموعه تئاتر شهر در سال ۹۸ از هفتم فروردین ماه آغاز می‌شود.

نخستین نمایش نیز «ملاقات» پارسا پیروفر است که در ادامه اجرای سال گذشته‌اش در سالن اصلی به صحنه می‌رود. هنوز مشخص نیست اجرای این نمایش تا چه تاریخی پس از سال آتی ادامه داشته باشد.

اما دیگر سالن‌های مجموعه تئاتر شهر چون چهارسو، سایه و قشقایی هنوز برنامه‌شان برای اجرا نهایی نشده است.

طبق گفته سعید اسدی سالن اصلی تئاتر شهر پس از اجرای پارسا پیروزفر برای تعمیرات مدتی تعطیل خواهد شد.