سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تغییر اعضای شورا و همچنین زمان برگزاری جلسات توضیح داد.

پایگاه خبری تئاتر: غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش)  با اشاره به اولین جلسه این شورا در سالن 98 گفت: در آخرین جلسه‌ای که در سال 97 برگزار کردیم، مقرر شد اولین جلسه در سال 98 در 25 فروردین برگزار شود.

وی ادامه داد: نمایندگان صنوف مختلف برای یک سال به شورا معرفی می‌شوند. به همین دلیل ما 25 فروردین را زمان جلسه اول در سال جدید اعلام کردیم تا فرصت کافی برای معرفی نمایندگان وجود داشته باشد.

فرجی با اشاره به تغییرات آیین‌نامه اکران گفت: در جلسه اول آیین‌نامه اکران بررسی می‌شود. تنها موردی که تغییر کرده سرگروه‌های سینمایی بود که اسامی آنها اعلام شد و همچنین زمان برگزاری جلسات شورای صنفی نمایش و اعلام فیلم‌های جدید بود که روز و زمان برگزاری جلسه تغییر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جلسات پیش از این در روزهای دوشنبه برگزار می‌شد و فرصت کافی برای تبلیغات توسط فیلم‌های جدید که قراردادشان در شورا ثبت می‌شد وجود نداشت، شورا تصمیم گرفته جلسات را در سال جدید در روزی به جز دوشنبه برگزار کند که احتمالا شنبه هر هفته خواهد بود.

فرجی درباره برخی خبرها پیرامون تغییر اعضای شورای صنفی نمایش و همچنین حضور خودش در این شورا در سال 98 گفت: اعضای این شورا نمایندگان صنوف مرتبط هستند و به صورت طبیعی صنوف باید نمایندگان خود را معرفی کنند و اینکه کسی عضو شورا باشد یا خیر، توسط صنف تعیین می‌شود و نماینده هر صنف باید به صورت کتبی به شورا معرفی شود.

وی ادامه داد: تا زمان برگزاری جلسه جدید اکران فیلم‌های روی پرده بدون تغییر ادامه دارد.