کمدین ۶۰ ساله بریتانیایی روی صحنه حین اجرای استند‌آپ کمدی درگذشت.

پایگاه خبری تئاتر: «ایان کاگنیتو» کمدین مشهور و باسابقه بریتانیایی که نام واقعی‌اش «پُل باربیِری» بود، روی صحنه حین اجرای استند‌آپ کمدی در بای‌سِستِر انگلستان درگذشت. او ۶۰ ساله بود.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، این کمدین در اواسط اجرای برنامه‌اش در «آتیک‌بار» شهر کوچکی در شمال آکسفورد، روی صحنه افتاد. به محض رسیدن اولین کمک‌های پزشکی، مشخص شد که او همان لحظه افتادن، در دم جان سپرده است.

«رایان مولد» که در لحظه اجرای برنامه «کانتیگو» حضور داشته به سی‌ان‌ان گفت که در میانه برنامه، این هنرمند به ناگهان روی صحنه اجرایش را قطع کرد و نشست، سر و بازوهایش شل شد و شانه‌هایش جمع شد. مخاطبان ابتدا فکر کردند این بخشی از اجرای اوست چون داشت در مورد حمله قلبی صحبت می‌کرد و اینکه درست چند لحظه قبل سکته قلبی کرده است. همه فکر می‌کردند که او دارد شوخی می‌کند اما با طولانی شدن بی‌حرکت ماندن او همه دریافتند که انگار مشکلی پیش آمده و دستیارش که به او نزدیک شد آنوقت بود که متوجه وخامت اوضاع شد.

پس از این ماجرا بلافاصله با اورژانس تماس گرفته می‌شود که پس از چند دقیقه می‌رسند و همان لحظه مرگ وی اعلام و تایید می‌شود.

کانتیگو متولد لندن بود. او از سال ۱۹۸۵ کمدی را آغاز کرد و به سرعت به یکی از موفق‌ترین کمدین‌های بریتانیا تبدیل شد. او در سال ۱۹۹۹ جایزه «تایمز اَوت اِوارد» را برای استند‌آپ کمدی دریافت کرد.