اگر شورای هنری مخفی تئاترشهر عنوان کند ایراد کار من کیفی است، با هزینه شخصی از کارشناسان مرکز درخواست می‌کنم تا نمایش را ببینند و در خصوص سلیقه حاکم بر تئاترشهر نظر بدهند.

پایگاه خبری تئاتر: تینو صالحی، بازیگر و کارگردان نمایش از دیدار خود با حسین طاهری –مدیرکل هنرهای نمایشی- برای فراهم شدن شرایط اجرای نمایش "آنتی آنتیگونه" خبر داد. این هنرمند تاکید کرد بر خلاف نظر تئاترشهر، در این دیدار پاسخ مثبت مدیرکل برای دریافت اجرا در این مجموعه را دریافت کرده است.

 صالحی، با بیان اینکه در سال جدید نیز پی‌گیر اجرای دو نمایش "آنتی‌آنتیگونه" و "33" خواهد بود اظهار داشت: نمایش "آنتی آنتیگونه" از سال 89 تا امروز امکان اجرا پیدا نکرده و من با جدیت پی‌گیر به صحنه رفتن کار خواهم بود. این درحالی است که مجموعه تئاترشهر طی این مدت درخواست اجرای من را بدون هیچ توضیحی رد کرده است.

وی با بیان اینکه تئاترشهر در انتخاب آثار مانند وزارت اطلاعات مخفیانه عمل می‌کند ادامه داد: شورای هنری پنهان تئاترشهر نمایش "مم و زین" را که طی چند روز آینده در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود بدون ارائه دلیل رد کرد و این رویکرد نشان می‌دهد متاسفانه درب همچنان بر همان پاشنه سابق می‌چرخد.

کارگردان نمایش "ترنج" همچنین به دیدار خود با مدیرکل هنرهای نمایشی در همین رابطه اشاره کرد و گفت: در دیدار با آقای طاهری هم عنوان کردم که من کارگردان نمایش پرفروش کارگاه نمایش تئاترشهر در سال گذشته هستم و فکر می‌کنم بر همین مبنی حق دارم اجازه یک اجرا در سال جدید نیز دریافت کنم.

وی افزود: مدیرکل نیز پس از شنیدن صحبت‌های من به صورت ضمنی این نظر را تایید کرد و حق را به من داد. جواب آقای طاهری مثبت بود؛ یعنی به دلایلی که عنوان شد من حق دارم در تئاترشهر اجرا داشته باشم.

صالحی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه از خواسته خود کوتاه نمی‌آید بیان کرد: به زودی نامه‌ای برای دریافت اجرا به مدیریت تئاترشهر می‌نویسم که رونوشت آن برای مدیرکل هنرهای نمایشی نیز ارسال می‌شود. اگر ایراد شورای هنری به نمایش "آنتی آنتیگونه" کیفی باشد با هزینه‌ی شخصی از کارشناسان مرکز درخواست می‌کنم تا نمایش را ببینند و در خصوص سلیقه حاکم بر تئاترشهر نظر بدهند.

این کارگردان همچنین به دلایل شورای نظارت سابق برای جلوگیری از اجرای نمایش "آنتی آنتیگون" گفت: شورا در آن زمان عنوان می‌کرد به دلیل شباهت شخصیت‌های نمایش به چهره‌ی مدیران دولتی در انتخابات 88 یک سال امکان اجرا مهیا نشد.

وی در پایان نیز در خصوص اجرای نمایش "مم و زین" از روز چهارشنبه در تماشاخانه سنگلج عنوان کرد: این اثر نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته و ما پس از تجربه اجرا در دو جشنواره تلاش کردیم کاستی‌ها را برطرف کنیم. بر همین اساس موسیقی اثر به کل دستخوش تغییر شد و بیشتر به سمت تئاتر موزیکال حرکت کردیم.