فرشته صدرعرفایی و مسعود کرامتی قرار است در نمایش «نگاه‌مان می‌کنند» که نوشته نغمه ثمینی و اولین تجربه کارگردانی محمدرضا اصلی است و پاییز سال جاری در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد به ایفای نقش بپردازند.

پایگاه خبری تئاتر:  محمدرضا اصلی که پیش از این در مقام دستیار کارگردان در عرصه تئاتر حرفه‌ای فعالیت کرده است درباره اولین تجربه کارگردانی خود به خبرنگار مهر گفت: حدود 4 سال پیش یک ایده اجرایی داشتم که با نغمه ثمینی در میان گذاشتم و این نمایشنامه نویس مطرح پذیرفت که بر اساس این ایده اثری را نگارش کند. در نهایت نمایشنامه «نگاه‌مان می‌کنند» نوشته شد که دارای 6 بازیگر و در 3 اپیزود است.

وی درباره موضوع نمایشنامه «نگاه‌مان می‌کنند» افزود: این نمایشنامه یک ملودرام اجتماعی است که در سه واحد آپارتمان از مجتمعی مسکونی روایت می‌شود. ما در هر اپیزود به سراغ یکی از این واحدهای آپارتمانی می‌رویم و داستان آن واحد را می‌بینیم که در عین حال نخی مشترک میان این سه داستان وجود دارد.

این هنرمند جوان تئاتر با اشاره به 11 سال فعالیت خود در زمینه دستیاری کارگردان‌های حرفه‌ای تئاتر، درباره نحوه گرفتن نوبت اجرای عمومی به عنوان کارگردان تئاتر یادآور شد: حدود 6 ماه طول کشید تا بتوانم مجوز نمایشنامه را بگیرم و برای گرفتن سالن اجرا، 12 فرم تقاضا برای 12 مدیر و سالن مختلف ارائه دادم که این روند 2 سال به طول انجامید. در نهایت با حمایت آقای مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر برای اجرای نمایشنامه «نگاه‌مان می‌کنند» در نظر گرفته شد.

اصلی با بیان اینکه شیوه اجرای نمایش «نگاه‌مان می‌کنند» به گونه‌ای است که پشت‌بام خانه هنرمندان را در ابتدا برای اجرا در نظر گرفته بود، گفت: برای این کار سازه‌ای طراحی شد که وزن آن از مجموع وزن 5 تماشاگر پایین‌تر بود. آقای سرسنگی با این طرح مخالف نبود ولی سازمان میراث فرهنگی مخالفت کرد.

این کارگردان جوان تئاتر با اشاره به نیاز نمایش برای حداقل 2 ماه تمرین برای اجرا، درباره گروه بازیگران «نگاه‌مان می‌کنند» گفت: تا به حال حضور فرشته صدرعرفایی و مسعود کرامتی به عنوان دو بازیگر نمایش قطعی شده است و به زودی سایر بازیگران نیز مشخص و قطعی می‌شوند. نکته قابل توجه این است که بازیگرانی که نمایشنامه به آن‌ها ارائه می‌شود این اثر را بسیار جذاب و با کیفیت ارزیابی می‌کنند.

وی درباره دیگر عوامل اولین تجربه کارگردانی خود یادآور شد: در تولید و اجرای این اثر نمایشی شهنام شهباززاده به عنوان تهیه کننده حضور خواهد داشت و سایر عوامل کار هم به زودی مشخص می‌شوند.

محمدرضا اصلی در مقام دستیار کارگردان با هنرمندان شناخته‌ شده‌ای نظیر داود رشیدی، فرهاد آئیش، حسین پاکدل، حسن معجونی، داریوش فرهنگ، وحید رهبانی و محمد عاقبتی همکاری داشته است.