نمایش «با من بستنی می‌خوری؟» به کارگردانی و نویسندگی بهاره رهنما که موضوع آن درباره مهاجرت و تنهایی آدم‌ها است در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: بهاره رهنما درباره این نمایش گفت: چند سال پیش مجموعه داستانی را به نام «مالیخولیای محبوب من» نوشتم که چند سال در وزارت ارشاد در وضعیت تعلیق بود،‌ تا اینکه بالاخره سال 92 مجوز انتشار گرفت و یکی از پرفروش ترین مجموعه داستانی در حال حاضر است، این کتاب همچنین به عنوان کاندیدای بهترین مجموعه داستان برای «جایزه ادبی نقد حال» هم انتخاب شد.

این بازیگر با اشاره به اجراهای گروه نمایش «این تابستان» براساس داستان‌های مجموعه «مالیخولیای محبوب من» ادامه داد: بعد از مدتی که این کتاب نوشته‌ شد، به این نتیجه رسیدم که داستان‌های آن برای تک گویی‌ها و نمایش‌های تک نفره و نوع اجرای گروه تئاتر «این تابستان» آن را دنبال می‌کند، مناسب است و در نهایت نمایش‌هایی مثل «این تابستان فراموشت کردم» و «چشم‌هایی که مال توست» را با تلفیقی از دو یا سه داستان این مجموعه شکل دادیم و تقریبا الان در حال درآوردن یک مجموعه نمایشنامه از مجموعه داستان «مالیخولیای محبوب من» هستم.

این کارگردان تئاتر درباره نمایش «با من بستنی می‌خوری» عنوان کرد:این نمایشنامه حاصل نگاه کردن به یکی از داستان‌ها همین مجموعه داستان است‌، که دو شخصیت زن در آن حضور دارند. این دو زن در زندگی‌شان عاشق یک مرد بودند. که یکی از آن‌ها با آن مرد ازدواج کرده است و دیگری همیشه این اتفاق برایش یک رویا بوده است.

رهنما ادامه داد: این نمایش دارای دو اپیزود مختلف است که در هر کدام هر یک از شخصیت‌ها احساس‌شان را نسبت به گذشته بیان می‌کنند،‌همچنین عنصر مهم این کار که در اپیزود دوم به آن توجه شده است انسان‌های مشهوری‌اند که مهاجرت کرده‌اند و به غربت دچار شده‌اند. در واقع مساله مهاجرت و تنهایی آدم‌ها معروف که در خارج زندگی می‌کنند موضوع اصلی این کار است.

این بازیگر درباره همکاری‌اش با نسیم ادبی در این نمایش گفت: نسیم ادبی مهمترین کسی است که باعث تشکیل گروه تئاتر این تابستان بوده است‌، در واقع او مهمترین پشتیبان من در کار تئاتر بود و او باعث شد تا به تئاتر علاقه مند شوم و همیشه خودم را مدیون نسیم ادبی می‌دانم.

بازیگر نمایش «چشم‌هایی که مال توست» با اشاره به اینکه پیش از این نمایش «با من بستنی می‌خوری؟» را در شیراز اجرا کرده است، اظهار کرد: دو سال پیش از این، کار را در شیراز به صحنه بردیم و تا حدودی اجرای جدیدمان نسبت به آن اجرا تغییر داشته است، چرا که من همیشه علاقه دارم اتفاقات روز وارد کارم شود برای همین معتقدم هر نمایشی که دوباره بخواهد اجرا شود به بازنویسی نیاز دارد.

این کارگردان درباره چگونگی اجرای این نمایشنامه گفت: کارهای گروه ما کارهای مینی‌مالی است که خیلی به طراحی صحنه خاصی نیاز ندارد و بیشتر به بازی و متن متکی است.

او در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: در این کار با تمام وجود فعالیت‌مان را برای تبلیغات انجام دادیم و در این نمایش هم مثل کارهای قبلی مان براساس گیشه پیش می‌رویم.

 نمایش «با من بستنی می خوری؟» به کارگردانی و نویسندگی بهاره رهنما و با بازی نسیم ادبی و بهاره رهنما اجرای خود را از 20 فروردین ساعت 19 در فرهنگسرای نیاوران آغاز می‌کند و اجرایش را تا 19 اردیبهشت ادامه می‌دهد.