در نشست رسانه ای نمایش «آنتراکت بی آنتراکت» مباحث مختلفی همچون مضمون این اثر نمایشی و همچنین لزوم تامین نیازهای اقتصادی بازیگران تئاتر و کاهش ممیزی ها در چند ماه اخیر و جایگزین شدن گپ فنی در مورد کار به جای آنها، مطرح شد.

پایگاه خبری تئاتر:  نشست رسانه ای نمایش «آنتراکت بی آنتراکت» صبح امروز دوشنبه 18 فروردین ماه با حضور کارگردان و دیگر عوامل نمایش در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد. در این نشست رسانه ای علاوه بر پریسا مقتدی کارگردان، آشا محرابی، سینا رازانی و امیرحسین رستمی بازیگران و محسن میرزایی آهنگساز نمایش حضور داشتند.

در ابتدای نشست مقتدی با اشاره به اینکه این اثر نمایشی قرار است از 27 فروردین ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه برود عنوان کرد: این نمایش با دراماتورژی سجاد افشاریان از نمایشنامه «تئاتر بی حیوان» نوشته ژان میشل ریب نمایشنامه نویس فرانسوی اجرا می شود. از آنجا که ابتدا قرار بود ما بعد از جشنواره تئاتر فجر نمایشمان را روی صحنه ببریم تمرین ها را از اوایل دی ماه آغاز کردیم و بچه ها حدود سه ماه است که در حال تمرین هستند.

وی درباره پیوستن امیر حسین رستمی به جای جواد رضویان به نمایش گفت: ابتدا قرار بود با جواد رضویان همکاری داشته باشیم اما با وجودیکه می دانستیم او مشغول یک پروژه دیگر است فکر نمی کردیم این کارها با هم تداخل پیدا کند. اما قبل از رضویان با امیر حسین رستمی وارد مذاکره شده بودیم و چون وی مشغول تمرین نمایش «خانه پاکیزه» بود نتوانستیم با او همکاری مان را آغاز کنیم اما در نهایت موفق شدیم از حضور رستمی در این نمایش بهره ببریم.

سینا رازانی بازیگر نمایش نیز درباه حضورش در این اثر نمایشی گفت: من از نیمه دی ماه به گروه ملحق شدم و چون پیش از این تجربه خوبی با این گروه داشتم و متن هم برایم جذاب بود پذیرفتم که در کار حضور داشته باشم اما ابتدا به دلیل اینکه مشغول بازی در نمایش «شوره زار» بودم قرار شد در یک اپیزود حضور داشته باشم اما همین طور که پیش رفتیم از 5 اپیزود در 4 اپیزود حضور دارم.

امیر حسین رستمی درباره حضورش در تئاتر شهر گفت: حضور من در تئاتر شهر تنها به دوره بچگی ام که همراه با والدینم به دیدن تئاتر می آمدیم و البته حضور در جشنواره تئاتر فجر با نمایش «خانه پاکیزه» باز می گردد. بعد از اینکه دی ماه نتوانستم در این نمایش حضور یابم اواخر اسفند ماه سینا رازانی که از دوستان خوب من است چندین بار با من تماس گرفت که البته نتوانستم جوابش را بدهم اما چند روز بعد در پلاتویی که مشغول تمرین نمایشی زنده برای اجرا قبل از تحویل سال در شبکه یک بودم اتفاقی او را دیدم و سینا پیشنهاد حضور در نمایش را به من داد که پذیرفتم.

وی ادامه داد: من تا دو روز قبل نمی دانستم قبل از من جواد رضویان در نمایش حضور داشته است. بنابراین دوروز مدتی با او درباره پذیرفتن این نقش و شخصیتی که قرار بود ایفا کنم صحبت کردم. او پیشکسوت من است و تجربه بیشتری نسبت به من دارد بنابراین خوشحالم می شوم که من روی صندلی بنشینم و بازی اش را در این نمایش روی صحنه ببینم.

محسن میرزایی آهنگساز نمایش درباره موسیقی این اثر بیان کرد: این نمایش 13 قطعه دارد و حدود 30 دقیقه موسیقی برای آن ساخته شده است. 6 قطعه این نمایش با کلام هستند و کورش سروش ترانه آنها را سروده است که البته وی ملودی دو تا از قطعه ها را هم خودش ساخته است. ترانه ها توسط خود بازیگران و بیش از همه توسط آشا محرابی اجرا می شود.

وی افزود: در میان چهل و اندی نمایش که آهنگسازی شان را بر عهده داشتم این کار برایم از همه سخت تر بود چون این اثر 5 داستان مجزا دارد که در دل یک نمایش روایت می شود پس من باید 5 نوع موسیقی می ساختم در عین اینکه هارمونی کار هم باید حفظ می شد. با توجه به فضای کار موسیقی نمایش به هیچ وجه جغرافیای ایرانی ندارد و متعلق به هر مکانی می تواند باشد.

آشا محرابی که بعد از مدتها دوری از عرصه بازیگری به تئاتر بازگشته درباره غیبتش توضیح داد: دلیل نبودم در طول چند سال گذشته خارج از بحث است اما دلیل بودنم به این خاطر است که گروه تئاتر «آقالو» دارد کار می کند و من حتما باید در آن کار باشم. در سه اپیزود این نمایش حضور دارم و متاسفم که جواد رضویان در کنار ما نیست.

مقتدی درباره متن نمایش و شیوه اجرایی توضیح داد: نمایشنامه «تئاتر بی حیوان» در فضایی مدرن و با نگاهی متفاوت به مسائل روزمره زندگی روایت می شود که خواننده در عین سادگی شاهد پیچیدگی های انسانی نیز در این اثر نمایشی است. دراماتورژی که سجاد افشاریان روی این متن انجام داده نیز در راستای همین دغدغه های انسانی است. چون این دغدغه ها به نیازهای خود ما در گروه تئاتر «آقالو» نیز بسیار نزدیک است. مثلا در بخش‌هایی از نمایش یک اتفاق ساده و معمولی حادثه بزرگی را در زندگی انسانها رقم می زند. در این اثر ما به روابط انسانی پرداختیم بدون اینکه جغرافیا و مکان خاصی مد نظرمان باشد.

در بخشی از این نشست رسانه ای آشا محرابی با اشاره به شرایط این روزهای تئاتر ایران گفت: این روزها حرف های قشنگی می شنوم اما ترجیح می دهم روز به روز پیش بروم تا ببینم در آینده چه پیش می آید. چون معمولا حدس‌های من غلط از آب در می آید آینده دور را نمی بینم.

سینا رازانی نیز در این‌باره عنوان کرد: در دو نمایش «شوره زار» و «آنتراکت بی آنتراکت» شاهد این بودم که ممیزی ها خیلی منطقی تر شده و حتی دوستان درباره نمایش با ما گپ فنی می زنند. اما من دوست دارم در آینده به عنوان یک بازیگر تئاتر من را بشناسند اما فکر می کنم برای شرایط اقتصادی بازیگران تئاتر باید فکر جدی بشود چون هنرمندان نیاز دارند وقتی که روی صحنه هستند نگران کرایه خانه شان نباشند. بنابراین علی رغم اینکه دوست ندارم از خانه ام دور شوم شرایط اقتصادی من را به سمت کارهای دیگر می کشاند.

نمایش «آنتراکت بی آنتراکت» با بازی بازیگرانی چون آشا محرابی، امیر حسین مدرس، سینا رازانی و بهرام سروری‌نژاد از 27 فروردین ماه اجرای خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز می کند.