ال فانینگ برنده بازار مد شد، کونتین تارانتینو فیلم نوستالژیک به همراه آورد، ستارگان سینمایی همانند ما به تماشای تلویزیون نشستند و همه دیوانه «فانوس دریایی» شدند.

پایگاه خبری تئاتر: گویلم مامفرد، نویسنده روزنامه گاردین در گزارشی به 10 نکته از جشنواره 2019 کن پرداخته است که به شرح زیر است

: 1- تارانتینو به گذشته عامه‌پسندش بازگشته است خبرهای خوب از کن برای کسانی که از تارانتینو دست شسته بودند،‌ آن هم از زمانی که او آغاز به ساختن وسترن و فیلم جنگی کرد. تارانتینو با «روزی روزگاری ... در هالیوود»، فیلمی با حال و هوای دهه شصت میلادی با بازی برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو، به ریشه‌های «پالپ فیکشن» خود بازگشته است.

2- کلاس کاری اِل در یک پنل قضاوت کن که به شکل وسیعی فیلمسازان با لباس‌های نه چندان رسمی حاضر می‌شدند، ال فانینگ ستاره فیلم «فریب‌خورده» به نظر در رقابت با خود ظاهر شده بود، با برندهایی چون گوچی، دیور و والنتینو ظاهری پدید آورده بود.

3- مراقب «فانوس دریایی» باش بدون هیچ پرسشی، پربحث‌ترین فیلم جشنواره فیلم ترسناک و درگیر کننده ذهن و دریایی «فانوس دریایی» است که بهترین شکل اجرایی از رابرت پتینسون را به تصویر می‌کشید.

4- MeToo# بیانیه‌ای روی فرش قرمز جنبش MeToo# با بازیگری چون استن ون روی هنوز در کن مورد توجه است که روی فرش قرمز تاتوی «خشونت علیه زنانش» رویت می‌شود. ون روی در سال 2018 از لوک بسون بابت تجاوز شکایت کرده است. کارگردان ادعای ون‌روی را رد کرده است و تحقیقات درباره این موضوع توسط مقامات فرانسوی رد شد.

5- کن لوچ یک فیلم داستانی ویرانگر آورد سه سال پس از «من، دنیل بلیک»، کن لوچ با قسمتی از رئالیسم اجتماعی ویرانگر دیگر به کن آمد، این بار قراردادهای صفر ساعتی را هدف قرار داده است. آماده گریستن غیرقابل کنترلی باشید وقتی «ببخش تو رو از دست دادم» به انگلستان می‌رسد.

6- بیل مورای خواب‌آلود محبوب‌ترین کن بود بیل مورای کماکان بامزه است. او سخنرانی‌های جذابی در کنفرانس مطبوعاتی بابت فیلم زامبی تازه‌اش، «مرگ نمی‌میرد» ارائه داد و در طول مراسم افتتاحیه جشنواره با ظاهر در حال چرتش موجبات خنده حضار شد.

7- عاقبت یک نخل طلا برای پدرو؟ شاید این ششمین شانس پدرو آلمودوار باشد؟ کهنه‌کار کن برای اولین نخل طلایش بابت «درد و افتخار» مورد بحث بود، فیلم عمیقاً شخصی او درباره عشق،‌پیر شدن و نوستالژی.

8- ... با اینکه پرتره سلین سیاما شاید او را بشکند آلمودوار در کن با سلین سیاما و فیلم عاشقانه او، «پرتره یک بانو در آتش» رقابت داشت. سیاما می‌رفت تا دومین زن - پس از جین کمپیون در 1993 - شود که نخل طلا را به خانه می‌برد.

9- حتی کن هم نتوانست از اژدهاها بگریزد فکر می‌کردید کن از تب بازی تاج و تخت در امان بود؟ دوباره فکر کنید. کلویی سونی در میان نام‌های مشهور در حال تقلا برای دیدن پایان داستان فانتزی همزمان با مخاطبان در آمریکا بود.

10- ایزابل هوپر در یافتن جادویی معمولی شکست خورد مهمترین شکست جشنواره «فرانکی» بود، یک درام خانوادگی آشغال با بازی ایزابل هوپر که پیتر برادشاو، منتقد گاردین آن را با «آخرین فیلم وودی آلن» مقایسه کرده بود. فیلم نمی‌تواند به این بدی باشد؟