مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: در اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی از هنرمندان برتر و نمایش‌های حائز رتبه و مقام در جشنواره های مختلف کشوری تقدیر می شود.

 پایگاه خبری تئاتر: سعید سرابی گفت: اردیبهشت تئاتر امسال در خراسان رضوی با توجه به سال تئاتری فاخری که این استان فرهیخته پشت سر گذاشته است، متفاوت تر از سال های قبل برگزار می شود.

برگزاری اردیبهشت تئاتر امسال متفاوت تر از همیشه

وی عنوان کرد:  سال 92 سال تئاتری خاصی برای خراسان رضوی بود و توفیقاتی که در این عرصه از طریق اجرا های عموم، موفقیت گروه های تئاتری و هنرمندان نمایش در جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره فجر، نصیب استان شد بی نظیر بود.

سرابی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره تئاتر فجر در مشهد در سال 92 افزود: تصمیم داریم رخداد اردیبهشت تئاتر را که پایانی بر یک سال تئاتر و آغازی بر سال جدید تئاتر استان است را به صورتی ویژه برگزار کنیم.

وی با اشاره به جشنواره تئاتر فجر مشهد عنوان کرد: در پایان این جشنواره قرار بر این شد که اختتامیه آن همزمان با اردیبهشت تئاتر در سطح و گستره ای مناسب با شان استان فرهیخته خراسان رضوی برگزار شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: هماهنگی های لازم با مرکز هنر های نمایشی کشور انجام شده و قرار است سوم یا چهارم اردیبهشت این مراسم اجرا شود که البته زمان قطعی آن اعلام خواهد شد.

حضور هنرمندان برجسته تئاتر کشور در مراسم اردیبهشت تئاتر خراسان

وی با بیان اینکه برای انجام این مراسم، ستادی در اداره هنر های نمایشی استان تشکیل شده است، ابراز کرد: قرار است با حضور میهمانانی ویژه و هنرمندان خراسانی مقیم پایتخت از چندین شخصیت برجسته تئاتر استان، هنرمندان برتر، نمایش های حائز رتبه و مقام در جشنواره های مختلف کشوری تجلیل شود.

سرابی از حضور معاون هنری وزیر ارشاد، رئیس مرکز هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد و چند تن از هنرمندان برجسته تئاتر کشور در این مراسم خبر داده و عنوان کرد: این مراسم افتتاحیه ای برای سال جدید تئاتری استان خواهد بود.