رییس اداره کل هنرهای نمایشی تاکید کرد:« تمام ابزار قانونی خود را به کار خواهیم گرفت تا طرح توسعه سنگلج بالآخره به سامان برسد.»

پایگاه خبری تئاتر: حسین طاهری طی سخنانی کوتاه ضمن تشکر از هنرمندانی که اجازه ندادند تا چراغ‌های سنگلج و یا تالار های دیگر خاموش شود بر طرح توسعه این تماشاخانه تاکید کرد.

مراسم شب چراغ دو نمایش «الماس و شهر تارا» و «مَم و زین» در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پریسا مقتدی مدیر این تماشاخانه ضمن خوش آمدگویی به حضار و ابراز خوشحالی از حضور بزرگان و مدیران تئاتر در این مراسم، ابراز امیدواری کرد تا امسال طرح توسعه این تماشاخانه شکلی جدی به خود بگیرد.

سپس مقتدی از استاد علی نصیریان درخواست کرد که با روشن کردن چراغ‌های نمادین، نمایش‌های «الماس و شهر تارا» و «مَم و زین» را افتتاح کند.

علی نصیریان پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: «چراغ‌های این تماشاخانه از سال 1343 با جشنواره‌ نمایشهای ایرانی روشن شده و بسیار خوشحالم که با تلاش هنرمندان این چراغ تا به حال روشن مانده است.»

وی ادامه داد: «سنگلج پر از خاطره‌های خوب است. شاید بتوان گفت این تماشاخانه، بهترین تالار اجرایی کشور است حتی به لحاظ آکوستیک و زاویه دید، از تالار اصلی تئاترشهر هم بهتر است. اما ایراداتی هم دارد. به طور مثال: لابی، اتاق‌های گریم و رختکن آن کوچک است. سالهاست که طرح توسعه تماشاخانه سنگلج به سد بوروکراسی و کاغذ بازی های اداری خورده است،از پیش از انقلاب تا به امروز!»

نصیریان در پایان اظهار امیدواری کرد: «امیدوارم که امسال با مساعدت شهرداری تهران، شورای شهر و همینطور شهرداری منطقه (که همگی هم در همین خیابان مستقرند)، این طلسم شکسته شود.»

طبق اعلام روابط عمومی تماشاخانه سنگلج،در پایان مراسم شب چراغ که 21 فروردین ماه برگزار شد، استاد علی نصیریان با روشن کردن چراغ‌های نمادین نمایش‌های این تماشاخانه را افتتاح کرد.

در این مراسم هنرمندانی همچون: اسماعیل خلج، داریوش مؤدبیان، هرمز هدایت، آتش تقی پور، حمید منوچهری، کاظم هژیرآزاد، احمد علامه‌دهر، خسرو احمدی، حسین مسافر‌آستانه، علی بی‌غم، شهرام کرمی، اتابک نادری، طوفان مهردادیان، اکبر عبد العلی‌زاده، عباس عبد العلی‌زاده، علیرضا غفاری، علی یدالهی، آزاده پور مختار، ناهید مسلمی، مائده طهماسبی، آرزو افشار و ... حضور داشتند.

تماشاخانه سنگلج این روزها میزبان دو نمایش «الماس و شهر تارا» به کارگردانی میثم یوسفی و «مَم و زین»به‌کارگردانی تینو صالحی است.

این نمایش‌ها به ترتیب در ساعت‌های 18:30 و 20 به روی صحنه می‌روند.