نمایش ˝ رابینسون و کروزو˝ به کارگردانی علی‌رضا کوشک جلالی از 14 اردیبهشت در تئاتر شهر تبریز به اجرای عمومی می‌رسد.

پایگاه خبری تئاتر:  نمایش "رابینسون و کروزو" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی سال گذشته در شهر تبریز به اجرای عمومی رسید و از آنجا که بیشتر دیالوگ‌های آن به زبان ترکی است با استقبال از سوی تماشاگران تبریز مواجه شد. این نمایش در بخش چشم انداز سی و دومین جشنواره تئاتر فجر در تالار هنر اجرا شد و پس از آن در شهرهای مشهد،اندیمشک و اهواز هم به صحنه رفت.

همچنین این نمایش در نیمه اول سال جاری قرار است در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود اما قبل از آن از 14 اردیبهشت دوباره به تئاتر شهر تبریز باز می‌گردد و چند اجرا هم در آنجا خواهد داشت.

علیرضا کوشک جلالی در این باره به هنرآنلاین گفت: نمایشنامه ˝روبینسون و کروزو˝ نوشته مینا اینتونا و دیاکومور راویچی را از زبان ایتالیایی ترجمه کرده‌ام که به تازگی در نشر قطره منتشر شده است..

او افزود: این نمایشنامه در واقع از داستان معروف رابینسون کروزوئه الهام گرفته شده با این تفاوت که در اینجا دو شخصیت حضور دارند ˝روبینسون و کروزو˝ که داستان درباره پیش داوری آدم هاست. روبینسون و کروزو دو سرباز هستند که در جزیره‌ای گیر افتاده‌اند و به عنوان دو دشمن سعی در نابود کردن یکدیگر دارند؛ اما در نهایت رابطه ای دوستانه بین آنها شکل می‌گیرد. در کل نمایشنامه مفهومی در ارتباط با جنگ و صلح دارد.

سیروس مصطفی و حامد رسولی بازیگران نمایش˝رابینسون و کروزو˝ هستند.