سیدفرشاد هاشمی گفت: نمایش دقیقاً ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟ درباره دغدغه‌های اجتماعی است.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش "دقیقاً ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟" به نویسندگی، طراحی، کارگردانی و بازی سیدفرشاد هاشمی از 8 خردادماه ساعت 18:30 در سالن شماره دو عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است. این نمایش سال گذشته نیز در این تالار نمایشی اجرا شده است. سید فرشاد هاشمی با بیان اینکه اجرای این دوره از نمایش به نسبت اجرای گذشته تغییری نداشته است، درباره موضوع و مضمون نمایش گفت: این اثر درباره دغدغه‌های اجتماعی است و در آن به چهار بیماری روانی خاص پرداخته می‌شود که تلاقی این بیماری‌ها با اتفاقات اجتماعی موجود؛ این اثر نمایشی و 4 شخصیت‌ آن را خلق کرده است. او در ادامه اضافه کرد: این نمایش چهار اپیزود و 4 شخصیت دارد که هر اپیزود داستانی دارد و به بیماری‌های روانی متفاوت می‌پردازد و نقطه مشترک این روایت‌ها درد و رنج است. اپیزود اول این اثر درباره بیماری سندروم دست بیگانه است و اپیزود بعدی درباره عکاسی است که فوبیا و چالش مرگ دارد.

بخش سوم این نمایش درباره شخصی است که مبتلا به سندروم تورت که نوعی بیماری روانی خاص است. اپیزود چهارم نیز درباره فردی است که به مازوخیسم دچار است. این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "دقیقاً ۹ سال و ..." عنوان کرد: این اثر که یک مونولوگ نمایشی است به سمت تئاتر بی‌چیز رفته است و صحنه و لباس پیچیده‌ای ندارد. در صحنه تنها یک صندلی است که این صندلی به دلیل اینکه عجیب و غریب است برای این نمایش ساخته شده و در حقیقت جزئی از کاراکترهای نمایش است. او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش برای اجرا در سال گذشته حدود 4 ماه به طول انجامید و برای دور دوم اجراها حدود چهل و پنج روز تمرین شده است، درباره حضور خود به عنوان بازیگر در این اثر و ایفای نقش هر چهار کاراکتر، اظهار کرد: از آنجا که شخصیت‌های این نمایش را خلق کرده‌ام به نظرم خودم بهترین گزینه برای ایفای نقش در این نمایش بودم، چراکه مدت‌ها با هر یک از این شخصیت‌ها زندگی کرده‌ام. به صورت قطعی شخصیت‌های این نمایش برایم مابه‌ازای بیرونی ندارند، بلکه تجربه‌های شخصی‌ام بوده‌اند و اکثراً زائیده ذهنم هستند.

او درباره موسیقی نمایش گفت: موسیقی نمایش انتخابی است و طراحی افکت نیز داشته‌ایم. یکی از موسیقی‌ها را آقای مهیار طهماسبی نواخته است. سید فرشاد هاشمی در پایان عنوان کرد: امیدوارم تماشاگران به تماشای این نمایش بنشینند چراکه فکر می‌کنم دغدغه‌های مطرح شده در این اثر، چالش بسیاری از آدم‌های اطراف‌مان باشد. نمایش "دقیقاً ۹ سال و ..." بسیار به شرایط کنونی جامعه ما نزدیک است. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: سیدفرشاد هاشمی، طراح لباس: مهشید جوادی، طراح صندلی: سپهر مهردادفر، طراح پوستر و گرافیک: شبانه باقری، دستیار کارگردان: احمد عالیشاه، منشی صحنه: شیما مرادی، عکاس: امید محمدنژاد، مدیر روابط عمومی: آیدا اورنگ، روابط بین‌الملل: گیلناز یوسفیان، طراح لوگو: مریم برادران، مشاور بازاریابی فروش: حمید صباغی و دوخت لباس: زهرا نوروزی (ژاسمین مزون). علاقمندان می‌توانند بلیت این اثر نمایشی را از سایت تیوال تهیه کنند.