شیوا مسعودی که سال گذشته نمایش «این جا کجاست؟» را اجرا کرد از اینکه هنوز با این نمایش تسویه حساب کامل نشده اظهار گله‌مندی و تأسف کرد.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر گفت: بهار سال گذشته نمایش «این جا کجاست؟» را در تئاتر شهر اجرا کردیم اما بعد از گذشت این همه مدت، هنوز تسویه حساب کامل با ما انجام نشده و نزدیک به یک چهارم مبلغ قرارداد ما باقی مانده است.

او اضافه کرد: ناراحتی من از این است که هنوز نتوانسته‌ام دستمزد ریما رامین‌فر تنها بازیگر این نمایش را بپردازم و این در حالی است که نزدیک به یک سال از اجرای ما می‌گذرد.

مسعودی با اشاره به استقبال تماشاگران از نمایش‌اش که باعث شد پرفروش‌ترین نمایش تالار «سایه» در سال 92 باشد، یادآور شد: وقتی نمایشی با استقبال تماشاگران روبه‌رو می‌شود و می‌تواند نظر منتقدان و هنرمندان را جلب کند، آن گروه انتظار دارد طرح بعدی‌اش بیشتر مورد اقبال سالن تئاتر قرار بگیرد اما متأسفانه این اتفاق در مورد پروژه بعدی ما نیافتاده است.

این مدرس تئاتر توضیح داد: با اینکه با ما تسویه حساب نشده بود اما دوست داشتیم اثر جدیدی اجرا کنیم و به همین دلیل با همراهی خانم ثمینی طرح بعدی‌ام را به تئاترشهر ارائه کردیم اما گویا این قانون همچنان اجرا می‌شود که هر کس یک سال در تئاتر شهر کار کند، سال بعد در این مجموعه نوبت اجرا نخواهد گرفت.

مسعودی با انتقاد از اعمال این قانون در تئاترشهر توضیح داد: وقتی نمایشی قابل قبول بوده و نتیجه خوبی داشته است، چرا آن گروه باید برای کار بعدی‌اش دچار محدودیت شود؟!

او اضافه کرد: نام طرح ما «توت فرنگی‌های وحشی» نوشته نغمه ثمینی است. البته از آنجا که هنوز آثار تئاتر شهر در نیمه دوم امسال اعلام نشده، امیدوارم شش ماهه دوم امسال، فرصتی برای اجرا در این مجموعه بدست آوریم.

شیوا مسعودی با اشاره به علاقه‌اش برای اجرای نمایش «این جا کجاست؟» در شهرستان‌ها یادآور شد: بارها برای اجرای این نمایش در دیگر شهرها اعلام آمادگی کردم و دکورمان را با هزار مشکل در تالار مولوی نگهداری می‌کنیم ولی متأسفانه ساز و کار مشخصی برای اجرا در شهرهای دیگر وجود ندارد. بیشتر گروه‌ها براساس روابط شخصی نمایش‌هایشان را در دیگر شهرها اجرا می‌کنند اما شیوه سیستماتیکی وجود ندارد و این در حالی است که مدام اعلام می‌کنند نمایش‌های تهرانی در شهرهای دیگر هم اجرا شوند.

نمایش «این جا کجاست؟» نوشته نغمه ثمینی و کار شیوا مسعودی بهار گذشته در تالار سایه تئاتر شهر اجرا شد.

ریما رامین‌فر تنها بازیگر این نمایش بود که به گفته شیوا مسعودی هنوز دستمزد بازی‌اش در این نمایش را به طور کامل نگرفته است.