اگر این روزها سری به سالن‌های مختلف تئاتر بزنید بازیگرانی را روی صحنه می‌بینید که نه تنها برای تماشاگران تخصصی تئاتر بلکه برای تماشاگران سینما و تلویزیون هم آشنا هستند.

پایگاه خبری تئاتر: اگر این روزها سری به سالن‌های مختلف تئاتر بزنید بازیگرانی را روی صحنه می‌بینید که نه تنها برای تماشاگران تخصصی تئاتر بلکه برای تماشاگران سینما و تلویزیون هم آشنا هستند.

رویا نونهالی، بهاره رهنما، رویا افشار، سیامک صفری، ستاره پسیانی و ... چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که اخیرا فعالیت زیادی در تئاتر داشته‌اند و در کنار آن‌ها بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، حبیب دهقان نسب هم ازجمله بازیگرانی هستند که در کنار تئاتر در سینما و تلویزیون هم مشغول بازی بوده و هستند.

رویا نونهالی، چهره‌ شناخته شده تئاتر و سینما بعد از مدتی دوری از صحنه، در یک سال گذشته بیش از پیش به تئاتر روی آورده و بازی در نمایش «مثل آب برای شکلات»، تازه‌ترین حضور او روی صحنه است.

بازیگران جوانی که اولین تجربه‌شان را پشت سر می‌گذارند، همچون معصومه آقابیگی، الهام اسکندری، فاطمه جعفری، الهام اسکندری، محمد سایبانی، علیرضا سردمدی، امیرعلی سی‌سی‌پور، مریم نحوی، یاشار محسنی، ماندانا لیاقت؛ رویا نونهالی را در این نمایش همراهی می‌کنند. نمایش «مثل آب برای شکلات» این روزها در تالار «چهارسو» تئاترشهر اجرا می‌شود.

نونهالی سال گذشته نیز در نمایش «طعم آلوی جنگلی» کار نوشین تبریزی بازی کرد که این نمایش در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و قرار است اواخر امسال در تالار «قشقایی» تئاترشهر به صحنه برود. بازی در نمایش«سه مرثیه» کار روزبه حسینی که سال گذشته اجرا شد، دیگر نقش آفرینی نونهالی در تئاتر است.

بهاره رهنما که این روزها در نمایش «پسران آفتاب» ایفای نقش می کند، در یک سال اخیر در کنار بازی‌های متعددی که روی صحنه اجرا کرده، نویسندگی و کارگردانی چند نمایش را هم برعهده داشته است.

نمایش «چشم‌هایی که مال توست» به کارگردانی نسیم ادبی خردادماه امسال با بازی رهنما در تماشاخانه «باروک» به صحنه رفت، نمایشی که متن آن را هم خود او نوشته بود.

رهنما سال گذشته نمایش «این تابستان فراموشت کردم» را کارگردانی کرد که در تالار «انتظامی» خانه‌ی هنرمندان با بازی نسیم ادبی و شبنم فرشادجو اجرا شد. همچنین نمایش «غبار» در اواخر سال گذشته با نویسندگی و کارگردانی رهنما در تالار «سایه» تئاتر شهر به صحنه رفت.

«خیال‌های جاده جاجرود» کار غزاله معتمدی و «تبارشناسی دروغ و تنهایی» به کارگردانی سجاد افشاریان از دیگر بازی‌های تئاتری بهاره رهنما در یک سال گذشته است.

جواد عزتی بازیگر فیلم‌هایی چون «طلاو مس» و «آفریقا»، فعالیت نسبتا پراکنده‌ای در تئاتر داشته است. او در حال حاضر در نمایش «پسران آفتاب» بازی می کند. این بازیگر که با بازی درنمایش «قاتل بی رحم هسه کارلسون» به کارگردانی مسعود رایگان کار خود را به طور جدی‌تر در تئاتر آغاز کرد، در یک سال گذشته در در دو سریال «دودکش» محمدحسین لطیفی و «هفت سین» کار یدالله صمدی حضور داشت.

عزتی همچنین سال گذشته همچون بسیاری از بازیگران مطرح تئاتر و سینما، به مدت یک شب در نمایش «درخت بلوط» کاری از گروه «نقشینه» که در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت، بازی کرد.

اما سیامک صفری بازیگر فعال و کهنه کار تئاتر با اجرای نمایش «پسران آفتاب» دومین تجربه کارگردانی خود را اجرا کرد. او در این نمایش، علاوه بر کارگردانی به ایفای نقش هم پرداخته است. صفری سال گذشته نمایش محیطی «بام طهران» را اجرا کرد که اولین تجربه کارگردانی او به شمار می‌آید اما «پسران آفتاب» نخستین نمایشی است که در سالن تئاتر کارگردانی کرده است. این بازیگر چندی پیش هم در نمایش «خانه‌ی سربی» علی نرگس‌نژاد که در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شد، بازی کرد و نوروز گذشته در سریال «آب پریا» مرضیه برومند هم حضور داشت.

از دیگر بازیگرانی که در نمایش «پسران آفتاب» حضور دارند می توان به فرزین صابونی، جواد پولادی و صبا گرگین‌پور اشاره کرد.

خسرو شهراز دیگر بازیگر فعال تئاتر در حال حاضر در نمایش «مرز» که اجرایش را به تازگی در کارگاه نمایش آغاز کرده، بازی می کند. نادیا فرجی، جمشید فرجی، اتابک نادری و قربان نجفی دیگر بازیگران نمایش «مرز» هستند.

شهراز چندی پیش هم در نمایش «زمان لرزه» که در تالار حافظ به صحنه رفت و در جشنواره فجر گذشته نیر حضور موفقی داشت، ایفای نقش کرد.

رویا افشار که از بازیگران پیشکسوت تئاتر است، در یکی دو سال اخیر حضور پررنگی بر صحنه داشته است.او سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر علاوه بر بازیگری، نویسندگی و کارگردانی هم داشت. افشار این روزها در نمایش «پوتین‌های عمو بابا» کار شهرام کرمی بازی می‌کند. یعقوب صباحی، سیروس همتی، پریسا مقتدی و پرهام دلدار دیگر بازیگران این نمایش هستند که این روزها در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا می شود.

افشار در سی‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر نمایش«هیچکس» را با موضوع اسرای جنگی و جانبازان کارگردانی کرد که در تالار انتظامی خانه‌ی هنرمندان به صحنه رفت. افشار زمستان سال گذشته در نمایش «درخشش در ساعت مقرر» حمیدرضا نعیمی که تالار قشقایی به صحنه رفت، بازی کرد.

او که سابقه همکاری با شهرام کرمی را در کارنامه هنری خود دارد، پیش‌تر در نمایش «بلوط‌های تلخ» دیگر اثر این کارگردان ایفای نقش کرده بود.

مرجان شیرمحمدی بازیگر سینما با بازی در نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» کار جدید ایوب آقاخانی برای اولین بار در تئاتر روی صحنه رفته است.این نمایش این روزها در تماشاخانه «ایرانشهر» اجرا می‌شود. این بازیگر می‌گوید علاقه دارد بازی درتئاتر را ادامه دهد چون شرایط سینما مساعد نیست.در کنار مرجان شیرمحمدی همسرش بهروز افخمی هم به عنوان مشاور کارگردان با اجرای این اثر نمایشی همکاری دارد.

حبیب دهقان‌ نسب از بازیگران باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون هم دیگر بازیگر این نمایش است که در کنار مرجان شیرمحمدی به ایفای نقش می‌پردازد.او اخیرا در تئاتر حضور فعالی داشته است و بعد از بازی در«رویاهای رام نشده» کار قبلی ایوب آقاخانی، با بازی در نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» دومین همکاری خود را با این هنرمند پشت سر می‌گذارد. وحید نفر، سام کبودوند، امیرعلی دانایی، خیام وقار، هومن خدادوست، کیوان خانبگی، ناهید مسلمی وایوب آقاخانی از دیگر بازیگران این نمایش هستند.

بازی در نمایش «روز سیاوش» کار شکرخدا گودرزی و سریال‌ «بال‌های خیس» عباس رنجبر که فروردین امسال پخش شد، از دیگر فعالیت‌های اخیر دهقان نسب است.

تئاتری‌ها می‌دانند که خانواده پسیانی جزو هنرمندان فعال تئاتر به شمار می‌آیند. علاوه بر آتیلا پسیانی، همسر و دختر او نیز حضور پررنگی در فعالیت‌های نمایشی دارند. آتیلا پسیانی این روزها با بازی در نمایش «باغبان مرگ» کار آروند دشت‌آرای روی صحنه است. او که سرپرست گروه تئاتر «بازی» است، بهار امسال نمایش «مخمل آبی» را در موسسه اکو به صحنه برد و پاییز هم قصد دارد نمایش جدیدش را در تالار اصلی تئاترشهر اجرا کند.

فاطمه نقوی همسر پسیانی و ستاره دختر این زوج از دیگر بازیگران فعال تئاتر هستند.این مادر و دختر این روزها در نمایش «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چند تایی هم برای روز» بازی می‌کنند. آن دو اوایل امسال در نمایش «مخمل آبی» بازی کردند.البته ستاره پسیانی مدتی پیش در نمایش «21 بار مردن در 30روز » به کارگردانی صابر ابر در کنار مهناز افشار بازی کرد.

طناز طباطبایی بازیگری که بیشتر در سینما فعال است، در یک سال اخیر در تئاتر هم حضور پررنگی داشته است. او این روزها همانطور که با بازی در نمایش «باغبان مرگ» در کنار آتیلا پسیانی روی صحنه است، با فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» نیز بر پرده‌ی سینماهاست.

او پیش‌تر در دو نمایش دیگر از آروند دشت‌آرای به نام‌های «تن تن و راز قصر مونداس» و «کمی بالاتر» هم بازی کرده بود.

 نمایش «بداهه گویی» اثر اوژن یونسکو به کارگردانی بهرام تشکر فرصتی شد، برای بهنام تشکر تا در کنار برادرش در تئاتر حضور داشته باشد، البته در این نمایش بهنام تشکر بازی نمی‌کند بلکه به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد.

حمیدرضا فلاحی، توماج دانش‌بهزادی، فرزین محدث، علی ابدالی، ندا فرهنگ مهر، ژاکلین آواره، بازیگران نمایش «بداهه‌گویی» هستند.

بهنام تشکر از جمله بازیگران تئاتری محسوب می‌شود که در تلویزیون هم حضور موفقی داشته است. او در سریال «دودکش» که در ماه رمضان پخش می‌شد، بازی کرد.«ساختمان پزشکان» و «دزد و پلیس» از دیگر سریال‌های موفقی بودند که بهنام تشکر در آن‌ها حضور داشت.

الیکا عبدالرزاقی بازیگر تئاتر،‌ سینما و تلویزیون چندی پیش به گروه بازیگران نمایش «پرواز به تاریکی» کار افشین هاشمی که در خانه نمایش آو اجرا می‌شود، پیوست.

افشین هاشمی، میلاد رحیمی دیگر بازیگران این نمایش هستند. شبنم مقدمی قبل از الیکا عبدالرزاقی در این نمایش حضور داشت.

عبدالرزاقی در کنار فعالیت‌های تئاتری‌اش در سریال «ویلای من» مهران مدیری که مدتی است در شبکه نمایش خانگی پخش می شود، حضور دارد.

او سال گذشته در نمایش «33 درصد نیل سایمون» کار افسانه ماهیان و فیلم «زنان ونوسی، مردان مریخی» حضور داشت.


منبع: خبرگزاری ایسنا