نویسنده برگزیده جشنواره آیینی سنتی گفت: متاسفانه وضعیت تئاتر فرمایشی شده است،‌ اگر بخواهید کار کنید نمی‌گوید که هستی،‌می‌گویند چه کسی سفارشت را کرده است، در کل اجرای نمایش در سالن‌ها تئاتری به کیفیت اثر بستگی ندارد، بلکه تلفنی است.

پایگاه خبری تئاتر: ابوالفضل حاج‌علی‌خانی گفت: متاسفانه وضعیت تئاتر فرمایشی شده است،‌ اگر بخواهید کار کنید نمی‌گوید که هستی،‌می‌گویند چه کسی سفارشت را کرده است، در کل اجرای نمایش در سالن‌ها تئاتری با تلفن صورت می‌گیرد نه کیفیت اثر هنری. نمایش «سیاه و غزال» عنوان اثری است که متن آن به عنوان یک نمایش‌نامه کاملا ایرانی و تنها کمدی عرفانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی منتخب و چاپ شد . طبق قانون جشنواره این اثر باید در تئاتر شهر یا تماشاخانه سنگلج روی صحنه برود.

وی تصریح کرد: پاسخ دو مجموعه نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که تا 2 سال دیگر جای خالی وجود ندارد، از طرف دیگر اگر در سالنی خارج از این دو مجموعه اجرا برویم، کمک هزینه ناچیز مرکز هنرهای نمایشی هم به ما تعلق نمی‌گیرد. واقعا دلم درد می‌گیرد وقتی ما در جشنواره مقاومت و همین آیینی سنتی آثاری را می‌بینیم که یا اصلا جایزه نگرفته‌اند و یا اینکه به زور به آن ها جایزه داده شده است به راحتی اجرای عمومی خود را پس از جشنواره رفتند.

این نویسنده نمایش‌های ایرانی درباره استقبال گروهش از اجرا در سالن‌های مختلف تهران گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد، اما به این شرط که بعد از 20 اجرا نگویند سالن را خالی کن و اینکه در کمترین و بدترین شرایط بودجه‌ای و ارتباطی، وزارت ارشاد به دلیل داشتن چاپخانه و تفاهم نامه با شهرداری تهران می‌تواند بدون هزینه و یا اینکه با هزینه بسیار کم از ما حمایت کند، ما که اصل ماجرا، یعنی درآمدزایی و سرمایه‌گذاری را انجام داده‌ایم، حداقل دولت به ما امکانات بدهد.

حاج‌علی‌خانی با بیان اینکه تالار محراب همین طور یک گوشه افتاده و خاک می‌خورد، اظهار داشت: این سالن یکی از بهترین سالن‌های ما از نظر منطقه جغرافیایی، ساخت و تجهیزات است، اما به دلیل یک سری لجبازی‌ها بی‌استفاده مانده است. از طرف دیگر وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی و حوزه هنری متولیان اصلی و صاحبان اصلی سینماهای کشور هستند، بنده دو سال پیش این پیشنهاد را به رحمت امینی دادم که در پیش از اکران فیلم‌ها در سینماهای حوزه یک تیزر 30 ثانیه‌ای از اجرا نمایش در حوزه پخش شود‌،‌ اما هیچکس گوش نداد. ارشاد نیز می‌تواند این کار را انجام دهد و باور کنید همین یک اقدام ساده و بدون هزینه سیل عظیمی از مردم را به سالن‌های نمایشی می‌کشاند، البته نمایش‌ها نیز باید طوری باشد که مردم را پس نزند.

 ابوالفضل حاج‌علی‌خانی هر روز ساعت 18:30 به عنوان بازیگر در نمایش «شانس» روی صحنه خانه نمایش اداره تئاتر می‌روود.