شب گذشته تماشاخانه سنگلج میزبان جمع کثیری از هنرمندان و مسئولان تئاتر سنتی ایران در مراسم یادبود استاد سعدی افشار شد که به تماشای نمایش موزیکال «الماس و شهر تارا» نشستند.

پایگاه خبری تئاتر: در این مراسم که ساعت 18 روز جمعه 29 فروردین و پیش از آغاز اجرای نمایش در سالن انتظار تماشاخانه سنگلج برگزار شد، بهزاد فراهانی به نمایندگی از هنرمندان، مسئولان و علاقه‌مندان تئاتر سنتی به ایراد سخن پرداخته و با گرامیداشت یاد و خاطره سعدی افشار، بزرگمرد سیاه بازی ایران گفت: سعدی افشار از جمله بزرگان این عرصه بود  که بعد از آدم هایی مثل مهدی مصری و دیگران جزو نخبگان تئاتر سنتی به شمار می‌رفت و با رفتنش ضربه سختی به تئاتر ملی زد و نبودش کاملا حس می‌شود.

این کارگردان و بازیگر تئاتر ادامه داد: سعدی همیشه، همه را به راستگویی و پرهیز از دروغ دعوت می‌کرد. خودش هم هیچ موقع روی صحنه به مخاطبانش دروغ نگفت.

بهزاد فراهانی با ابراز امیدواری از این که هنرمندان این عرصه همچون سعدی افشار با تماشاگرانشان صادق باشند، گفت: این هنرمندان تئاتر سنتی را با همه سختی‌هایش کار می‌کنند تا چراغ این شکل از هنر نمایش ایران خاموش نشود. امیدوارم دیالوگی که روی صحنه گفته می‌شود، حرمت کلام را حفظ کند و هرگز کلامی ناراست به زبان نیاید.

میثم یوسفی کارگردان نمایش «الماس و شهر تارا» نیز که به نمایندگی از این گروه صحبت می‌کرد با ادای احترام به روح سعدی افشار از همه تماشاگران خواست تا دقیقه‌ای به احترام این هنرمند سکوت کرده و با قرائت فاتحه‌ای برای پدر نمایش سنتی ایران به تماشای نمایش بنشینند.

در این روز هنرمندانی همچون محمدحسین ناصربخت، غلام بابوته، سید عظیم موسوی، فرشاد منظوفی‌نیا و ... حضور داشتند و نمایش «الماس و شهرتارا » را دیدند.

میثم یوسفی در پایان اجرا با ادای احترام به هنرمندان حاضر در سالن و ذکر این نکته که بیشتر بزرگان و اساتید هنر تئاتر سنتی در این سالن حضور دارند و جا دارد که این اجرا را به هر کدام از این بزرگان تقدیم کنم گفت: از همه این بزرگان اجازه می‌خواهم تا این اجرا را به روح همواره جاودان سعدی افشار تقدیم کنم.

نمایش «الماس و شهر تارا» هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 18.30 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است.