دو اقتباس از آثار مارگاریت دوراس، نویسنده فرانسوی در قالب نمایش‌های تک‌نفره در پاریس اجرا می‌شود.
پایگاه خبری تئاتر: روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته است: زمانی که فیلم «هیروشیما عشق من» 60 سال پیش اکران شود، مارگریت دوراس فرانسوی هنوز نسبتاً ناشناخته بود. آلن رنه با کارگردانی مکاشفه‌ای بر عشق، جنگ و ویرانی برای دوراس نامزدی بهترین فیلمنامه اسکار را به ارمغان آورد. دوران به یکی از نویسندگان اصیل قرن بیستم فرانسه بدل شد و نثر کم‌حرف او مورد تقلید قرار گرفت. در حالیکه «هیروشیما عشق من» هرگز مدنظر اجرای تئاتر قرار نگرفته بود، یکی از دو اقتباس کنونی دوراس برای اجرا در پاریس است. نمایش دیگر «مردی نشسته در راهرو» است که در ابتدا به عنوان داستانی کوتاه با همین نام در زمان «هیروشیما» نوشته شده بود؛‌ با اینکه دورای در 1980 برای انتشار آن دوباره روی داستان کار کرد. هر دو کار شخصیت‌های جاه‌طلب اخلاقی را در مرکز داستان قرار می‌دهند، همانطور که اغلب دوراس پی می‌گیرد. گابریل گارن و برتران مارکوس قرار است کارگردانی «هیروشیما عشق من» و «مردی نشسته در راهرو» این نمایش‌های تک‌بازیگره را کارگردانی کنند. فانی آردان و ماری سسیل گوگن بازیگران این دو نمایش هستند که باورش سخت است نقش‌هایشان را از نویسنده‌ای یکسان برگرفته باشند. در حالی‌که خانم گوگن مشتاق به اجرای در نمایش آقای گارن در «مردی نشسسته» است، آردان با حساسیت درک‌شده در «هیروشیما» اسیر شده است. «هیروشیما عشق من» داستان زنی است که مدت کوتاهی عاشق مردی ژاپنی می‌شود در حالی که در هیروشیما به سر می‌برد. مکالمات آنان بیش از 36 ساعت به طول می‌انجامد که اساس اقتباس سینمایی و تئاتری آن می‌شود. در حالی که «مردی نشسته» جستجوی برخوردهای خشن و جنسیتی است.