بررسی آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده نشان از افت فروش این هفته نسبت به هفته گذشته دارد؛ یعنی گرمای هوا بر تعطیلی مراکز آموزشی غلبه کرده و سینماروها کمتر از خانه بیرون رفته‌اند.

پایگاه خبری تئاتر: ایام تابستان هر چند به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، احتمالاً اوقات فراغت بیشتری برای تفریحاتی چون سینما رفتن فراهم می‌شود، گرمای تابستان نقطه مقابل تعطیلی است و خیلی نمی‌توان محاسبات دقیقی داد که احتمالاً در این ایام سینماها رونق بیشتر خواهد گرفت. البته رونق سینما حتماً به آثار اکران شده آن زمان نیز ارتباط مستقیم دارد؛ اما زمان مناسب اکران همواره تاثیرهایی بر میزان فروش سینماها داشته است. این هفته نیز با وجود تعطیلی روز ابتدایی هفته، فروش سینماها در مقایسه با هفته گذشته، نشان می‌دهد تمام فیلم‌ها با افت فروش بین ۵۰۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی مواجه شده‌اند. نکته قابل تامل دیگر درباره بررسی میزان فروش هفتگی فیلم‌ها، از تغییرنکردن سه فیلم ابتدایی جدول در مقایسه با هفته گذشته خبر می‌دهد، یعنی همچنان سه فیلم شبی که ماه کامل شد، سرخپوست و ما همه با هم هستیم با وجود کاهش میزان فروش این هفته در مقایسه با هفته گذشته همچنان به ترتیب در رده‌های اول تا سوم پرفروش‌های هفته جا خوش کرده‌اند. 

اما فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد این هفته با اکران در ۱۳۲ سالن سینما ۱ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان فروخت و در صدر پرفروش‌های هفته قرار گرفت. این فیلم در مجموع چهار هفته نمایش به فروش ۹ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومانی رسیده است. شبی که ماه کامل شد روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود، دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد... در این فیلم هنرمندانی چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، بانیپال شومون، شبنم مقدمی، فرید سجادی حسینی و آرمین رحیمیان ایفای نقش کرده‌اند. 

فیلم سینمایی سرخپوست نیز این هفته با فروش یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان بالاتر از فیلم «ما همه با هم هستیم» در رده دوم پرفروش‌های هفته قرار گرفته است. سرخپوست در مجموع ۴ هفته نمایش در ۱۳۲ سالن سینما نیز فروشی معادل ۷ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان داشته است. در این فیلم نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی، آتیلا پسیانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان فیلم سینمایی سرخپوست آمده است: سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند… 

اما فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم هر چه گذشت از هفته ابتدای خود کمتر فروخت؛ حالا در چهارمین هفته ۸۵۰ میلیون تومان فروخته است تا در رده سوم پرفروش‌های هفته قرار گیرد. این فیلم در مجموع با اکران در ۱۴۴ سالن سینما ۷ میلیارد و ۹۶۹ میلیون تومان فروخته است. داستان م ا همه با هم هستیم در قالبی کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ رازهایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند. در این فیلم هنرمندانی چون محمدرضا گلزار، مهران مدیری، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، علی شادمان، رضا ناجی، سیاوش چراغی پور و سام نوری ایفای نقش می‌کند. 

فیلم سینمایی زهر مار نیز در دومین هفته اکران، فروشی ۶۰۵ میلیون تومانی را تجربه کرده است تا در مجموع به مرز یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان برسد. این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی سیدجواد رضویان است این هفته با نمایش در ۱۳۵ سالن سینما در رده پنجم پرفروش‌های هفته قرار گرفته است. زهر مار روایت مردی به نام رضاست که امروز به عنوان یک فرد ارزشی شناخته می‌شود گذشته‌ای دارد که او را رها نمی‌کند و همین گذشته برای او ایجاد دردسر می‌کند... سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. 

فیلم سینمایی د ختر شیطان که از همان ابتدا انتظارات را در گیشه برآورده نکرد همچنان خوب نمی‌فروشد و حالا بعد از ۴ هفته نمایش تنها ۷۵۳ میلیون تومان فروخته است. دختر شیطان این هفته با نمایش در ۶۰ سالن سینما فروشی بهتر از ۶۳ میلیون تومان نداشته است تا در رده نهم پرفروش‌های هفته قرار گیرد. در این فیلم هنرمندان ایرانی و خارجی چون حمید فرخ نژاد، ایشا گوپتا، جکی شروف، گلشن گروور، سیمران میشکروتی، محمدرضا شریفی نیا و فردین حفیظی ایفای نقش می‌کنند. دختر شیطان داستان یکی از بچه‌های ابلیس است که نمی‌خواهد راه پدرش را ادامه دهد. خداوند برای پذیرش توبه اش شرط می‌گذارد تا او به پاک‌ترین آدم زمین سجده کند. دختر شیطان وارد زمین می‌شود و دنبال یک آدم بی گناه می‌گردد.