حسین پارسایی که مدتی است به تولید تئاترهای موزیکال می‌پردازد، قصد دارد ماه‌های محرم و صفر امسال دوباره به نمایش‌های مذهبی بازگردد.

پایگاه خبری تئاتر: حسین پارسایی که در دهه هفتاد و هشتاد به اجرای نمایش‌های مذهبی شهرت داشت، پس از یک دوره اجرای نمایش‌هایی موزیکال، قصد دارد در ماه‌های محرم و صفر امسال دوباره به تئاتر مذهبی بازگشته و یک تریلوژی عاشورایی را به صحنه ببرد.

پارسایی قصد دارد در صورت حمایت و تامین هزینه‌های تولید، سه نمایش عاشورایی «بانوی آب و آیینه»، «سردار مهر و ماه» و «خواهرانه به وقت خیزران» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی را در قالب یک اثر عاشورایی بازنویسی و در ایام محرم و صفر اجرا کند.

پارسایی پیش از این و در ابتدای دهه ۹۰ نمایش «بانوی آب و آیینه» را با حضور دانیال حکیمی و رویا نونهالی و نمایش «سردار مهر و ماه» و «خواهرانه به وقت خیزران» را با حضور کوروش سلیمانی، سعید داخ، بهناز جعفری، فقیهه سلطانی و تبسم هاشمی در تالار اندیشه و تالار وحدت روی صحنه برده است.

تریلوژی عاشورایی روایتی متفاوت از واقعه کربلا و قهرمانان آن است.

پارسایی اظهار کرد علیرغم پیگیری‌های متعدد تاکنون هیچ نهاد دولتی و حتی بخش خصوصی برای اجرای این نمایش عاشورایی ابراز تمایل و همکاری نکرده است.