نمایش «کلاه‌آهنی‌ها» با حمایت حوزه هنری در بخش خصوصی آماده اجرای عمومی شده و از هفتم اردیبهشت‌‌ماه در تماشاخانه‌ استاد مشایخی(مرکز آفرینش‌های هنری تئاتر مان) به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «برای کلاه آهنی‌ها» در سال 1390 با کسب پنج جایزه‌ اصلی از جشنواره تئاتر ماه به عنوان یکی از آثار منتخب این جشنواره مورد توجه اهل فن قرار گرفت که اجرای عمومی آن تا اکنون میسر نشد. اکنون این نمایش با حمایت حوزه هنری در بخش خصوصی آماده اجرای عموم شده و از هفتم اردیبهشت‌ ماه در تماشاخانه‌ استاد مشایخی (مرکز آفرینش‌های هنری تئاترمان) به صحنه می‌رود.

پژمان عبدی نویسنده و کارگردان نمایش «برای کلاه آهنی‌ها» درباره اجرای عمومی اثر خود گفت: نمایش «برای کلاه آهنی‌ها» در سال 1390 با کسب پنج جایزه اصلی از جشنواره تئاتر ماه به عنوان یکی از آثار منتخب این جشنواره مورد توجه اهل فن قرار گرفت که اجرای عمومی آن تا اکنون میسر نشد. اکنون این نمایش با حمایت حوزه هنری در بخش خصوصی آماده‌ اجرای عموم شده و از هفتم اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه استاد مشایخی (مرکز آفرینش‌های هنری تئاترمان) به صحنه می‌رود.
 
وی ادامه داد: نمایش «برای کلاه آهنی‌ها» اثری کمدی است که به مقوله جدی و تلخ جنگ می‌پردازد. داستان نمایش راجع به چند سرباز از دو جبهه‌ مقابل است که در یک گودال گیر افتاده‌اند. ساختار نمایش در قالب رئالیسم و در فضایی فانتزی اجرا می‌شو‌د.

این بازیگر تئاتر در خصوص طراحی پوستر نمایش خود اظهار داشت: در نگاه اول به پوستر، شاید برخی فکر کنند که نمایش، ‌مختص کودک و نوجوان است اما اصلا این گونه نیست. چون می‌خواستیم، فضای فانتزی اثر در پوستر نمایش نیز منعکس شود، از این رو چنین طراحی‌ای را در نظر گرفتیم که امیدوارم در این مورد اشتباه نکرده‌ باشیم.

عبدی با اشاره به نمایش‌هایی با مضمون دفاع مقدس، تصریح کرد: نمایش ما به هیچ عنوان شبیه نمایش‌های کلیشه‌ای دفاع مقدسی نیست. متاسفانه تئاتر دفاع مقدس دچار کلیشه‌هایی شده که تماشاگران ما آن را پس می‌زنند در صورتی که جنگ از جمله مقولاتی است که همیشه در ذهن و دغدغه‌ی مردم کشور ما حتی همه مردم جهان بوده و هست. من معتقدم اساسا صلح جهانی، آرزوی هر انسانی در هر کجای این کره‌ی خاکی است. من نیز در نمایش خود از این زاویه به مقوله‌ جنگ پرداخته‌ام و مطمئن هستم با توجه به فضای فانتزی و کمدی‌ای که دارد،‌ حتما مورد استقبال تماشاگران تئاتر قرار خواهد گرفت. البته برای روزهای اول اجرا، کمی نگران تعداد تماشاگران هستم اما در ادامه، اطمینان دارم که تماشاگران، خودشان مُبلغ نمایش ما خواهند شد و شب‌های شلوغی را در تماشاخانه‌ی استاد مشایخی خواهیم داشت.
 

نمایش «برای کلاه آهنی‌ها» به کارگردانی پژمان عبدی از هفتم اردیبهشت ‌ماه ساعت 19 در تماشاخانه استاد مشایخی (مرکز آفرینش‌های هنری تئاترمان) واقع در ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، پلاک 1478 به صحنه می‌رود.