نمایش «آخرین نامه» نوشته و کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا و با طراحی صحنه آروند دشت‌آرای از 30 اردیبهشت‌ماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: کوروش‌نیا که پیش از این نمایش «آخرین نامه» را در خانه نمایش ساختمان قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر روی صحنه برده بود، درباره دلایل اجرای مجدد این اثر در مجموعه تئاتر شهر به خبرنگار مهر گفت: ما در خانه نمایش تنها 18 اجرا داشتیم و ظرفیت سالن نیز کم بود و به دلیل تأکید هنرمندانی که این نمایش را دیده بودند و همچنین ایجاد فرصت برای مخاطبان دیگری که موفق به تماشای «آخرین نامه» نشده بودند، این اثر را بار دیگر روی صحنه می‌بریم.

وی ادامه داد: سال 2011 نمایش «آخرین نامه» را در کشور ایتالیا روی صحنه بردیم. این نمایش در سال 89 در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در رشته‌های بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی و طراحی صحنه کاندیدای دریافت جایزه بود و در نهایت جایزه طراحی صحنه جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره زمان و مکان اجرای مجدد نمایش «آخرین نامه» گفت: قرار است این نمایش را از 30 اردیبهشت تا 4 تیرماه سال جاری در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم.

کورش‌نیا درباره احتمال اجرای خارج از کشور «آخرین نامه» در سال جاری یادآور شد: فعلا برنامه‌ای برای اجرای خارج از کشور «آخرین نامه» نداریم. این نمایش با هدف اجراهای بین‌المللی تولید شد و تعداد بازیگر کم و همچنین دکور قابل حمل «آخرین نامه» در راستای همین هدف است. در عین حال موضوع نمایش نیز بخشی از تاریخ ما یعنی جنگ با رویکرد طنز و فضایی انسانی است که مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند.

سرپرست گروه تئاتر «بهمن» با اشاره به اجرای نمایش «آخرین نامه» در چهار شهر مختلف کشور افزود: ما نمایش را در شهرهای بجنورد، کرج، خرم‌آباد و سنندج روی صحنه بردیم که در این 4 شهر هم گروه برای سفر کردن راحت بود و هم مخاطب ارتباط خوبی با نمایش و مضمون آن برقرار کرد.

این هنرمند تئاتر درباره اینکه آیا نمایشنامه‌ای جدید هم برای اجرا تولید کرده است یا نه؟ تأکید کرد: چند نمایشنامه آماده برای اجرا دارم که به عنوان مثال نمایشنامه «عزازیل» از جمله این آثار است. با وجود اینکه قصد اجرای «عزازیل» را داشتم و چهار سال هم به دنبال گرفتن سالن نمایش بودم ولی امسال به دلیل مشکلات مالی برای بستن تیم بازیگری نمایش، نتوانستم «عزازیل» را به اجرا برسانم. نمایشنامه‌های «خطوط منحنی» و «1370/10/17» نیز از دیگر آثاری است که نوشته‌ام.

نوید محمدزاده، پوریا رحیمی و میثم نوروزی بازیگران نمایش «آخرین نامه» هستند و علی شهبازی آهنگساز، حسن جودکی مدیر تولید، حسین ایرجی دستیار کارگردان و محمد قدس مجری طرح دیگر عوامل نمایش «آخرین نامه» را تشکیل می‌دهند.