کوروش نریمانی گفت: دولت نه تنها کمکی به گروه‌ها نمی‌کند بلکه درصدی از گیشه را هم کسر می‌کند. بنابراین گروه‌ها برای تامین هزینه‌ها ناچار هستند بهای بلیت را افزایش دهند.

پایگاه خبری تئاتر: نریمانی با بیان اینکه نمایش "دن کامیلو" در راستای کارهای قبلی گروه قرار می‌گیرد؛ اظهار داشت: من از 25 سال قبل تصمیم خود را برای اجرای آثار کمدی گرفتم و به این شیوه اعتقاد دارم. زمانی هم که امکان کار کردن کمدی وجود ندارد مثل چند سال اخیر، ترجیح می‌دهم اصلا کاری برای اجرا روی صحنه نداشته باشم.

وی درخصوص نگرانی‌های خود عنوان کرد: بزرگترین نگرانی من برای زمان تمرین‌ بود، چون فکر می‌کردم می‌توانیم تعطیلات نوروز در تئاترشهر تمرین کنیم که متاسفانه این امکان پیش نیامد. به همین دلیل هم گروه انرژی بسیاری صرف کرد تا کاستی تمرین جبران شود.

کارگردان نمایش "شوایک" درباره حضور بازیگران جدید به اجرای "دن کامیلو" در تئاترشهر گفت: بازیگران جدید با خود پیشنهادهای تازه‌ وارد کار کردند که این روند به غنی‌ شدن اجرا کمک می‌کند. درحال حاضر اعضای گروه با یکدیگر هماهنگ هستند اما باید با سالن اجرا تطبیق پیدا کنند.

نریمانی در ارتباط با تفاوت‌های این اجرا با آنچه در گذشته به صحنه رفت؛ گفت: کار اساسا شکل مشخصی دارد و همه چیز در متن آمده است. آن چیزی که کمک خواهد کرد تا اجرا سر و شکل بهتری پیدا کند تمرین بیشتر به همراه خلاقیت بازیگران کار است و البته برنامه‌ریزی‌های من هم به شکلی بود که نگرانی چندانی ندارم.

این کارگردان نمایش "شبهای آوینیون" با بیان اینکه ترجیح می‌دهد درباره حمایت‌های مالی حرفی نزند؛ اضافه کرد: چند روزی بیشتر تا آغاز اجراها باقی نمانده و ترجیح می‌دهم در این رابطه فکر نکنم. چون گام در آتش گذاشته‌ایم ترجیح می‌دهم اجرا شروع شود تا ببینیم در ادامه چه پیش می‌آید.

وی افزود: طی روزهای تمرین خبرهای خوشی از اسقبال مردم برای خرید بلیت به گروه رسید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای دانشجویان و آن دسته از دوستانی که به صورت اینترنتی و غیرحضوری اقدام به تهیه بلیت کردند تخفیف قائل شویم.

نریمانی با بیان اینکه هزینه تولید آثار نمایشی بسیار بالا رفته؛ تصریح کرد: این روزها به دلیل مسائل اقتصادی و تورم هزینه‌ها بسیار بالا رفته و همکاران من با هزاران مشکل مالی آثار را روی صحنه می‌برند. بر همین اساس ممکن است قیمت بلیت‌ها برای مردم زیاد به نظر برسد ولی آن‌ها از هزینه‌های گروه اطلاع چندانی ندارند.

وی ادامه داد: دولت نه تنها کمکی به گروه‌ها نمی‌کند بلکه درصدی هم از گیشه گروه را کسر می‌کند. بنابراین گروه‌ها برای تامین هزینه‌ها ناچار هستند بهای بلیت را افزایش دهند. اما من تلاش کردم از خواسته‌های خود بگذرم تا به نقطه‌ای برسیم که تماشاگر توان پرداخت داشته باشد.

کارگردان نمایش دن کامیلو در پایان بیان کرد: برای سپاس‌گذاری از تماشاگری که 10 روز مانده به آغاز اجرا اقدام به خرید بلیت کرده تخفیف ویژه قائل شدیم و تمام توان خود را به خرج دادیم تا به تعامل مشترک با یکدیگر برسیم. به همین علت انتظار دارم مردم به تماشای کار بنشینند و پاسخ گروه را بدهند.

نمایش کمدی «دن کامیلو» نوشته و کار کوروش نریمانی از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری با بازی سیامک صفری، مهران احمدی، الیکا عبدالرزاقی، مهدی بجستانی، هوتن شکیبا، بهرام افشاری و فریده سپاه منصور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان خواهد بود.