بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم‌کار 27 مرداد ماه راهی قله دماوند می‌شود تا با اجرای نمایش جدیدش بر فراز بلندترین صحنه تئاتر جهان، یاد و خاطره سه کوهنورد ایرانی را گرامی بدار

پایگاه خبری تئاتر: ریحانی گفت: نمایش ایمایی «تصور کن زیبایی ناب را» با هدف و به امید محو خشونت علیه کودکان و زنان در سراسر دنیا را در بلندترین صحنه‌ی نمایش جهان ، قله‌ی دماوند ، اجرا می‌کنم.

طراح و بازیگر این اثر نمایشی اضافه کرد: این نمایش با مدت زمان چهار دقیقه و هفت ثانیه بر فراز قله‌ی دماوند و به عنوان بلندترین صحنه‌ی نمایش جهان با ارتفاع بیش از 5671 متر و با هدف جلب توجه افکار عمومی جهانیان نسبت به پایان دادن به خشونت علیه کودکان و زنان در سراسر جهان وبا آرزوی جهانی زیباتر و بهتر برای همه‌ی ساکنین سیاره‌ی زمین وشکوفایی گل‌های صلح و دوستی میان همه‌ی انسان‌ها اجرا می‌شود.

ریحانی، کوه دماوند را نماد زیبایی، صلابت و صلح دوستی مردم ایران دانست و افزود: این کوه می‌تواند به عنوان صحنه‌ای جهانی برای گسترش مفهوم صلح و دوستی بین همه‌ی مردم جهان تبدیل شود.

وی ادامه داد: عملیات صعود و رسیدن به قله‌ی دماوند روز یکشنبه بیست و هفتم مرداد با استقرار تیم هماهنگی و پشتیبانی صعود در کمپ شماره یک دماوند آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم تا روز سه شنبه به قله صعود کرده و موفق به اجرای این نمایش بشویم.

به گفته ریحانی، سرپرستی این صعود به عهده‌ی خسرو کاویجانی، کوهنورد حرفه‌ای ایرانی و نیز با همراهی دکتر مهین باقری است.

این هنرمند پانتومیم‌کار با بیان اینکه همه‌ی هزینه‌های اجرای این اثر به صورت شخصی تامین شده است، افزود: همچنین از اجرای این اثر بر روی قله‌ی دماوند تصویر برداری(عکس و فیلم) شده و در اختیار رسانه‌های متقاضی قرار می‌گیرد. همچنین می خواهم به سهم خود در این اجرا بر روی قله‌ی دماوند یاد و خاطره‌ی سه کوهنورد قهرمان کشورمان که در قله‌ی برودبیک هیمالیا به اسطوره تبدیل شدند، یعنی آیدین، پویا و مجتبی را گرامی بدارم و این اثر را به این سه عزیز قهرمان تقدیم کنم.

وی متذکر شد: لازم است از همراهی و همکاری صمیمانه‌ی تیم هماهنگی و پشتیبانی این اثر ،جلال عیوضی، گلنوش نادری، محمد حسن عادل و پارمیس رستگار مقدم تشکر و قدردانی کنم که برای اجرای این کار بسیار کمکم کردند.

طراح و بازیگر این اثر نمایشی ادامه داد: امیدوارم با انجام این کار قدمی کوچک نیز در راه ثبت جهانی دماوند به عنوان یک اثر منحصر به فرد طبیعی ، تاریخی و فرهنگی بردارم. آرزوی قلبی من این است که روزی دماوند به عنوان صحنه‌ای جهانی برای اجرای نمایش هایی با مفاهیم و مضامین صلح و دوستی در سراسر جهان شناخته شود.

ریحانی در پایان با اشاره به تقدس صحنه تئاتراضافه کرد: تقدس صحنه‌ی نمایش را همگان می‌دانند و مقدس بودن دماوند بر هیچ یک از ما ایرانیان پوشیده نیست. بدین سان است که هر هنرمندی که با حرکات دست و بدن خود به انتقال مفاهیم انسانی می‌پردازد با پا گذاشتن بر روی صحنه آن را به محراب تبدیل می‌کند و با گردش در فضا از آن یک معبد می‌سازد و عمل او دارای چنان غنایی از معنا و مفهوم انسانی است که هیچ کلامی را یارای برابری با آن نیست.