مریم معترف گفت: در اجرای نمایش ˝داستان پرماجرای به شوی رفتن بانو گشسب دختر رستم دستان˝ از مواد بازیافتی استفاده کردیم تا آموزش دهیم که می‌توان از چیزهای دور ریختنی نیز در تئاتر بهره برد.

پایگاه خبری تئاتر: مریم معترف گفت: نمایش "داستان پر ماجرای به شوی رفتن بانو گشسب دختر رستم دستان" را که در شانزدهمین جشنواره تئاتر آئینی و سنتی به صحنه بردم برای اجرای عمومی در نوبت اجرا دارم که احتمالا در تماشاخانه سنگلج یا مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

او در ادامه افزود: در این نمایش که برداشتی کمدی از یک منظومه حماسی است، داستان پر ماجرای به شوی رفتن بانو گشسب، دختر رستم روایت می‌شود. این متن کمدی را اردشیر صالح‌پور بر اساس یک منظومه حماسی متعلق به قرن ششم هجری نوشته است. نویسنده آن منظومه مشخص نیست و مبنای کار نسخه تصحیح شده دکتر روح انگیز کراچی است.

معترف درباره داستان نمایش گفت: دختر رستم در این منظومه حماسی 1000 بیتی که چون شاهنامه در بحر متقارب سروده شده، بانویی زیبا، یل و پهلوان است که تربیت جنگی برادرش فرامرز را بر عهده دارد. او در نبردهای بسیار شرکت می‌کند و البته حاضر به ازدواج با خواستگاران خود نیست. منظومه "بانو گشسب" تصویر منحصر به فردی از یک زن پهلوان است که با تصاویر کلیشه‌ای و رفتارهای قالبی زنان تفاوت دارد.

او در مورد طراحی این نمایش نیز توضیح داد: در نمایش "داستان پرماجرای به شوی رفتن بانو گشسب ..." برای طراحی دکور و ساخت ابزار و آکسسوار، از وسایل بازیافتی استفاده کردیم تا آموزش دهیم که می‌توان از چیزهای دور ریختنی نیز در تئاتر بهره برد. طراحی و ساخت عروسک‌های این نمایش توسط فائزه سیف انجام شده است.

شیرین امامی، علی یدالهی، ابوالفضل حاجعلی‌خان، حمید حبیب‌فر، منیژه داوری، شهرام خان‌پور و... در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند .

مدیر اداره تئاتر درباره روند بازسازی ساختمان قدیمی اداره تئاتر نیز گفت: قول‌هایی در این‌باره به ما داده شده است ولی به خاطر همزمانی با تعطیلات نوروز تاکنون اتفاق خاصی نیافتاده و قرار است به زودی کار روی ساختمان اداره تئاتر آغاز شود و ما همچنان در ساختمان اجاره‌ای فعلی هستیم و گروه‌ها تمرینات خود را در آن جا انجام می‌دهند.