تهیه کننده سریال «پایتخت» درباره وضع تولید این مجموعه و حواشی که پیرامون حذف شخصیت «بابا پنجعلی» به وجود آمده، توضیحاتی را ارائه کرد.

پایگاه خبری تئاتر: الهام غفوری تهیه کننده مجموعه «پایتخت» درباره شرایط سری جدید این سریال و تصمیم گیری نسبت به حذف کاراکتر «بابا پنجعلی» اظهار داشت: بعد از پخش «پایتخت ۵» و بازخوردهایی که بین مخاطبان و تیم سازنده وجود داشت، مهمترین موضوعی که مطرح شد، وضع نقش «بابا پنجعلی» در سریال بود. هم خود آقای خمسه گفت که دیگر نقش برایش چالش برانگیز نیست و به ورطه تکرار افتاده است و هم مخاطبان این نظر را داشتند. به همین خاطر هم در برنامه زنده «حالا خورشید» محسن تنابنده در این مورد صحبت کرد و هم سیروس مقدم طی مصاحبه ای گفت که دیگر کم کم باید فکری به حال «بابا پنجعلی» در «پایتخت» کرد.

وی افزود: این مسئله یک سال است که ذهن ما را مشغول کرده بود و حتی پیشنهاد شد که «پایتخت ۶» با فوت «بابا پنجعلی» شروع و سپس روح او هر از گاهی دیده شود و قصه ایجاد کند. به همین دلیل، حذف «بابا پنجعلی» در «پایتخت ۶» ارتباطی به استندآپ کمدی وی ندارد و ماه هاست که ذهن ما را مشغول کرده است.

این تهیه کننده درباره وضع نگارش این سریال نیز گفت: همچنان مشغول نگارش فیلمنامه هستیم و آرش عباسی هم به تیم نویسندگان اضافه شده تا در کنار محسن تنابنده نگارش متن ها را انجام دهند. احتمالاً فصل پاییز وارد فاز پیش خواهیم شد.

او درباره حرف و حدیث هایی که درباره حذف کاراکتر «بابا پنجعلی» و اضافه شدن «بهبود» (مهران احمدی) در «پایتخت» به وجود آمده توضیح داد: از آنجا که مردم «پایتخت» را جزئی از زندگی و آدم هایش را ملموس می شمارند و گویی یکی از خود آنها هستند، طبیعی است که به شکل گسترده و همه جانبه ای، در مورد آنها اظهار نظر کرده و عقیده شان را ابراز کنند. ما در طول ۱۰ سال همکاری مشترک با آقای خمسه، به جز حرفه ای بودن و در اختیار پروژه قرار داشتن، هیچ خاطره بدی نداریم و من وقتی این خبر را اعلام می کردم، خودم از همیشه بیشتر ناراحت بودم و صدایم بغض داشت. دل کندن از کاراکتر «بابا پنجعلی» به دلیل همذات پنداری با این نقش، برای همه و خودشان سخت بود، ولی «پایتخت» مثل زندگی است، روزی آدم ها هستند و روز دیگر نیستند.