جشنواره تورنتو همیشه یکی از مهم ترین پیش درآمدان فصل جوایز در آمریکای شمالی است. فیلم‌های این جشنواره هر سال شانس خوبی برای دریافت جوایز مهم‌تر پایان سال دارند.

پایگاه خبری تئاتر: جشنواره تورنتو همیشه یکی از مهم ترین پیش درآمدان فصل جوایز در آمریکای شمالی است. فیلم های این جشنواره هر ساله شانس خوبی برای دریافت جوایز مهم تر پایان سال دارند. حالا لیست فیلم های امسال این جشنواره هم اعلام شده تا گمانه زنی ها برای اسکار هم از همین روزها شروع شود.

در جشنواره سالانه فیلم تورنتو که در سپتامبر برگزار خواهد شد ستاره های بزرگ سینمای آمریکا مثل مریل استریپ و تام هنکس حاضر خواهند بود. یکی از مهم ترین این آثار «رخت شویی» ساخته جدید استیون سودربرگ است که با موضوع اسناد پاناما ساخته می شود. این فیلم که توسط نتفلیکس تولید شده با بازی گری الدمن، مریل استریپ و آنتونیو باندراس روی پرده سینماهای جهان خواهد رفت.

ماریل هلر کارگردان فیلم «هرگز می توانی مرا ببخشی؟» امسال با «یک روز زیبا در محله» به تورنتو می آید که در آن تام هنکس نقش فرد راجرز مجری برنامه کودک تلویزیون آمریکا را بازی خواهد کرد. لورن اسکافاریا با فیلم جدیدش «کلاهبرداران» پای جنیفر لوپز را هم به تورنتو می کشاند. «جودی» با بازی رنه زلوگر، «فورد در برابر فراری» ساخته جدید جیمز منگولد با بازی کریستین بیل و مت دیمون و «رادیو اکتیو» که در آن روزاموند پایک نقش ماری کوری را بازی خواهد کرد تعدادی دیگر از فیلم های مهم تورنتوی امسال هستند.

این جشنواره از آثار ابرقهرمانی هم خالی نیست و قرار است «جوکر» با بازی واکین فینیکس هم به این فستیوال بیاید. همین طور آثاری مثل «دو پاپ» با بازی آنتونی هاپیکینز و «تحصیلات بد» با بازی هیو جکمن هم هستند که تعدادی از ستاره های نه چندان تازه سنیمای جهان را راهی فرش قرمز خواهند کرد. «جوجو ربیت» کمدی جنگی جدید تایکا وایتیتی و اقتباس سینمایی رمان «The Goldfinch» با بازی نیکول کیدمن هم از مهم ترین آثار حاضر در این جشنواره هستند.

گفتنی است سال گذشته فیلم «کتاب سبز» برای اولین بار در این فستیوال روی پرده رفت و در نهایت موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد. جشنواره امسال روز 5 سپتامبر آغاز خواهد شد.