«مرد ایرلندی» جدیدترین ساخته سینمایی «مارتین اسکورسیزی» به عنوان فیلم افتتاحیه پنجاه و هفتمین جشواره فیلم نیویورک انتخاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: «مرد ایرلندی» پروژه سینمایی که «مارتین اسکورسیزی» سال‌هاست قصد ساخت آن را داشت، سرانجام اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم نیویورک تجریه خواهد کرد، این فیلم نهمین همکاری «اسکورسیزی» و «رابرت دنیرو» است و همچنین اولین تجربه همکاری این کارگردان سرشناس و «آل پاچینو» را نیز رقم زده است. «جو پشی»، «هروی کیتل» دو بازیگر قدیمی فیلم‌های اسکورسیزی نیز در این فیلم بازی کرده‌اند.

«کنت جونز» رئیس جشنواره فیلم نیویورک درباره انتخاب فیلم افتتاحیه گفت: «مرد ایرلندی» شبیه همه فیلم‌های فوق‌العاده اثری غنی، سرگرم‌کننده و جالب است و اثر استادان هنر سینماست که پیش از این به ندرت نمونه‌ای نظیر ان دیده‌ بودم. همه آنچه می‌توانم بگویم این است که درست از لحظه‌ای که فیلم تمام شد می خواستم بارها و بارها دوباره آن را تماشا کنم. «مارتین اسکورسیزی» نیز گفت جشنواره فیلم نیویورک را به سبب انتخاب‌ها فیلم‌ها بر اساس جسارت و آینده‌نگری در این سال‌ها تحسین می‌کنم.

این جشنواره برای آگاهی دادن به سینما از سراسر جهان بسیار حیاتی است و از این که فرصت رونمایی از ساخته جدیدم به همراه بازیگران و عوامل فوق‌العاده‌اش را در جشنواره نیویورک یافته‌ام، تشکر می‌کنم. «استیو زایلیان» که پیش از این نگارش فیلم‌نامه ساخته‌هایی چون «دارو دسته نیویورکی‌ها»، «فهرست شیندلر» و «مانی‌بال» را بر عهده داشته است، مسئولیت نوشتن فیلمنامه «مرد ایرلندی» را نیز بر عهده داشته و داستان فیلم نیز درباره یک تبهکار مافیایی به نام «فرانک شیرن» است که با اقتباس از کتاب «شنیدم خانه‌ها را رنگ زدی» نوشته «چارلز براندت» ساخته شده و به پشت پرده قتل مرموز «جیمی هوفا» رئیس اتحادیه کارگران آمریکا می‌پردازد.

این فیلم که با هزینه ۱۶۰ میلیون دلاری ساخته شده است یکی از امیدهای اصلی کمپانی نتفلیکس در جوایز اسکار ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. پنجاه و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم نیویورک از تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۱۳ اکتبر (۵ تا ۲۱ مهرماه) در آمریکا برگزار می‌شود.